Maková válka

března 10, 2022

Maková válka. Kdybych měla vybrat jednu knihu, o které jsem poslední asi dva roky slyšela nejvíce, byla mi doporučována a dostávala samé dobré hodnocení, tak určitě vyberu Makovou válku.

Autorčin debut, první díl trilogie, asijské prostředí, dospělá fantasy a silná témata. Témata, ze kterých některé čtenáře až mrazí, čtou se těžko a zároveň fascinují. Osobně jsem se právě na tyhle části knihy těšila nejvíce, byla jsem zvědavá, čím ta kniha láme srdce a proč? A přitom už samotný název knihy napovídá. Pokud to nestačí, tak dodám, že autorka se silně inspirovala skutečnou událostí, která se stala v roce 1937 v čínském Nankingu.

Maková válka je příběh sirotka Rin, která se rozhodne nakopat všem okolo sebe zadek a i když nepřekypuje žádným přehnaným talentem, jde si za svým cílem. Rin tak překračuje běžné hranice, mučí sama sebe, fyzicky i psychicky se tyranizuje aby se dočkala uznání. Aby ukázala, že i člověk, kterému nebyl dán výcvik od dětství, který neměl vysoce postavené rodiče, to dotáhne daleko.

Rin prožívá v první části knihy svou vlastní soukromou válku. Pak ale začne ta velká. Ta, která lidi děsí a nedává jim spát. Která bere životy, ale předtím jedná krutě a nemilosrdně. Prostřednictvím Rin sledujeme nejrůznější stránky lidské povahy a hranici, která nikdy neměla být překročena. Maková válka je skoro až studií o tom, jaké druhy násilí a zvěrstva je člověk schopen vykonat. Fyzický i psychický rozklad osobnosti, ztrátu blízkých i ztrátu lidskosti.

Maková válka si všechnu tu pochvalu naprosto zaslouží a zatím je to asi nejlepší kniha, kterou jsem letos přečetla. Je to silný příběh, který každou částí graduje víc a víc. A taky víc a víc ničí své čtenáře, pokud jste citlivější povahy nebo nemáte třeba načteno, nakoukáno v podobné tématice. Ono hodně tomu dává to, že i když máte v ruce fantasy knihu, tak je to něco, co vzniklo na motivy skutečné události, činů, které se lidem opravdu staly.

"Stalo se ze mě něco nádhernýho, říkala si. Stalo se ze mě něco hroznýho."

You Might Also Like

0 komentářů