Moje sbírka podepsaných knih

září 05, 2016

Rozhodla jsem se trochu oprášit knihovnu a po vzoru Kath a Vendei dát do kupy knihy, které se pyšní podpisem autora. Nemám jich tolik, co holky, ale i malá sbírka je sbírka. Většinu jsem nasbírala na knižním veletrhu či autorském čtení.


Jako první tu mám letošní novinku a jeden z objevů roku. Ódinovo dítě je norská fantasy od Siri Pettersen, se kterou jsem se mohla setkat v květnu na Světu knih. Nejen že je hrozně milá a zábavná, ale přišlo mi, že si celou akci na veletrhu hrozně užívá. Vyfotila se s náma a dostala jsem od ní podpis s prohlášením, že jsme všichni hrozně awesome.


Další letošní veletržní podpis je od Yrsy, velice vychvalované autorky z Islandu. Opět neskutečná milá a zajímavá osoba. A já jsem moc zvědavá, jak se mi její knihy budou líbit. Pamatuji si vás všechny bude pro mě knihou, kterou si chci autorčinu tvorbu přiblížit.


Bydlím v Brně a každý rok v létě se tady koná Měsíc autorského čtení. Letos sem zavítal i Jordi Llobregat, který mě velice zaujal svým debutem Vesaliovo tajemství. Stylem je kniha podobná Doylovi, ale odehrává se ve Španělsku. Možná se budu opakovat nebo mám prostě štěstí, ale i setkání s Jordim bylo nezapomenutelné. Dokonce i pusu na rozloučenou jsem dostala.


Asi nejvzácnější podpis v mé malé sbírce. A dostala jsem se k němu jen náhodou. Asi před dvěma roky jsem tady na blogu pořádala blog tour s Peterem V. Brettem a napadlo mě oslovit samotného autora a dát mu pár otázek. Dlouho se nic nedělo a až skoro po půl roce se mi ozval jeho agent, který se nejen hrozně omlouval za tak dlouhé čekání, ale na oplátku mi kromě rozhovoru poslal i podpisové kartičky.


Na střední škole jsme s nejlepší kamarádku hrozně "žraly" Roberta Fulghuma. Jeho povídky jsou opravdu skvělé, hlavně ty z knih Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce nebo Už hořela, když jsem si do ní lehal. Před pár lety jsem na pana Fulghuma narazila na autogramiádě v Brně a letos v rámci Listování.


Poslední podpis jsem získala jen náhodou a ani to není podpis v knize, jen taková kartička. Před dvěma roky na Svět knih zavítal Anders de la Motte, oblíbený autor detektivních příběhů a s kamarádkou jsme šly zrovna okolo, tak jsme se nejen vyfotily s dalšími blogerkami, ale ukořistily i tento podpis.

Tím moje malá sbírka končí. Vlastně ne, jedna kniha mi tu chybí a to Děti vánice od Terezy Matouškové, ale je půjčená. A jak to máte vy s podpisy slavných spisovatelů? Vlastníte nějaký? Pochlubte se! A máte nějaký vysněný? U mě je to rozhodně Brandon Sanderson a Diana Gabaldon.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Nádhera, já jsem zase včera v antikvariátu našla kompletního F.L.Věka i s pozvánkou na pohřeb A. Jiráska :)

    OdpovědětVymazat