RC Review: Okouzlená nocí

Český název: Okouzlená nocí
Originální název: Die for Me
Autor: Amy Plum
Série: Revenanti 1
Počet stran: 320
Nakladatelství: Motto

Anotace: Šestnáctiletá Kate Mercierová žije poklidným, zcela normálním životem, dokud jí při nehodě nezemřou oba rodiče. Přestěhuje se i se starší sestrou do Paříže a před bolestí ze ztráty rodičů utíká do světa knih a pařížského umění. Pak ale potká Vincenta. Vzápětí však zjistí, že Vincent není obyčejný smrtelník, ale revenant – zvláštní bytost, jejímž údělem je bojovat proti zlým silám a nasazovat vlastní život pro záchranu lidstva. Kate se ocitá na osudové křižovatce – má se své lásky vzdát, nebo ji následovat?

Když ztratíte někoho blízkého, je to, jakoby jste ztratili kus sebe. Šestnáctiletá Kate se spolu se svou sestrou musí vyrovnat s bolestnou ztrátou svých rodičů. V prostředí okouzlující Paříže začne Kate hledat něco, co by ji pomohlo dát její rozbité srdce dohromady. A najde něco, co ji může změnit celý její život. Je ale ochotná ohrozit nejen svoje srdce, ale i svou rodinu, kvůli lásce?

Každé léto trávila Kate a její sestra Georgia léto v Paříži u svých prarodičů. Když jim bylo nabídnuto, aby se tam přestěhovali po tragické smrti svých rodičů, nabídku prarodičů vezmou. Teprve šestnáctiletá Kate doufá, že tam najde šanci začít nový život. Ve skrytu duše ale celou dobu ví, že jejich život už nikdy nebude takový, jaký býval. Starší Georgia se tak snaží svoji bolest zahnat ve velkém stylu - vymetá každou párty v okolí. Oproti tomu se Kate uzavře sama do sebe a tráví čas v kinech a v knihách. A pak jednoho dne, když sedí ve své oblíbené kavárně a čte si, potká záhadného kluka.

Vincent je už od začátku jiný, jiný než všichni kluci, které kdy Kate poznala. Potkává ho na každém kroku a nemůže na něj přestat myslet. Kate se do něj pomalu začíná zamilovávat, i když ví, že Vincent není dokonalý kluk. Není to totiž ani smrtelný člověk, je to revenant. Jakási nadpozemská bytost, která svůj život oddala záchraně lidstva. Kromě revenantů existují ale i jiné bytosti. Bytosti snažící se záchraně lidstva zabránit.

Okouzlená nocí patří mezi typické young adult série, které v současnosti vychází ve velkém množství. Autorka Amy Plum se při svém psaní asi hodně nechala ovlivnit tolik profláklou sérií Stmívání. Prakticky oba dva hlavní hrdinové jsou jakousi druhou verzí Edwarda a Belly. Kate se totiž od začátku chová doslova uhranutě a při pomyšlení, že by ji někdo od Vincenta odloučil, propadá depresím. Vincent je tady znázorněn jako nadpozemsky krásný kluk, který ale v sobě nese temnou minulost. Narodil se ještě před válkou, a tak je jeho mluva dosti zastaralá a na dnešní dobu neobvyklá. Když potká Kate, je jí naprosto okouzlen a je rozhodnutý dát ji svůj život.

Celý příběh se často nese v pochmurné až depresivní náladě. Kate se totiž nedokáže srovnat se smrtí rodičů a když zjistí pravou podstatu Vincentova bití, upadne ještě do většího smutku. Naštěstí se autorce povedlo příběh dobře a hlavně čtivě napsat. Dopomáhají tomu i neobvykle krátké kapitoly, které příběh posouvají rychle dopředu. Kromě typické romance mezi člověkem a nadpřirozenou bytostí nechybí v knize ani pořádný záporák. Jeho vykreslení se ale autorce moc nevyvedlo, a proto je pak dramatičtější závěr předvídatelný a nudný.

Okouzlená nocí nepřekypuje originálním dějem nebo zajímavými hrdiny. Jedná se o oddechové čtení, nad kterým nemusíte moc přemýšlet. Příběh je totiž zaměřen hlavně na romanci dvou osamělých duší, které hledají lék na své utrápené srdce a nový smysl života. Akčnější nebo dramatické zápletky se dočkáte jen minimálně, za to vás možná zaujme prostředí krásné a historické Paříže.