Recenze: Znamení vlka

Série: Vlci 1
Počet stran: 256
Nakladatelství: FANTOM Print

Anotace: Vždycky věděla, že není obyčejná.
Ale tohle předčilo veškeré její představy.
Stačilo jedno malé kousnutí…
Tori neměla zrovna normální dětství a dospívání. Ani ona sama není tak docela „normální„. Ale co je doopravdy zač, to zjistí na druhém konci světa, kde chce začít nový život. A ten také opravdu začne. Sama však netuší, jak moc jiný bude. Do cesty, mezi stehna a následně do srdce se jí připlete alfa smečky lykantropů se slabostí pro zrzavé slovanské typy…
Slovo "vlkodlak“ je na místě, ale oni si tak neříkají. Jsou lycas. Jejich svět není uhlazený a snadný. Je to svět příšer, svět boje, krve a sexu. A Tori se toho všeho dostane víc, než by kdy tušila…

S českou autorkou M.T. Majar jsem se poprvé setkala na webu, kde amatérští spisovatelé publikovali své povídky a příběhy. Její povídka Vlci byla hodně zajímavá, dosti ale připomínala sérii Anitu Blake. Když jí pak byla publikována epovídka Hot Boys, získala si velkou oblibu a povídka se dočkala knižního vydání. Její další kniha Znamení vlka je první díl její vlčí série Vlci.

Victorie neboli Tori neměla moc lehké dětství. Matka ji zemřela a otce nikdy nepoznala. Vychovali ji tedy prarodiče. Po jejich smrti se rozhodne opustit evropský kontinent a nastěhuje se ke svojí tetě v Americe. Rozhodne se začít nový život a to pěkně od začátku. Kdyby ale tušila, že ten začátek a změna bude tak radikální, možná by do Americky nikdy nezavítala. Během jednoho dne, kdy si krátila cestu přes park, ji totiž nejen málem znásilnili, ale zachránil ji cizinec, který ji nechtěně pokousal. Tento malý kousanec ale změní Torin život od základů. Díky svým předkům totiž zdědila lykantropí vir a ten se díky zachránci aktivoval. Tori se začne pomalu měnit ve smrtonosnou vlčici a poprvé v životě najde místo, kde ji berou takovou, jaká je.

Musím přiznat, že mě autorka překvapila. Její kniha byla totiž opravdu dobrá. Podobných urban fantasy se u nás totiž moc nepíše. Sice jsem v knize našla spoustu odkazů na jiné série a knihy, ale vůbec mi to nevadilo. Příběh byl totiž čtivý a zajímavý od začátku do poslední stránky. Hlavní hrdinka Tori byla sympatická a hlavně říkala všechno na plno. Zajímavostí je, že i když se příběh odehrává v Americe, hlavní postava je Češka a několikrát to sama v příběhu zmíní.

Tori, která je od začátku trochu od rány a pyšní se svými slovanskými kořeny, je taky velká milovnice sexu. A toho je v knize opravdu v hojné míře. Kromě toho, že se z ní stal vlkodlak, tak se musí vyrovnávat se svým zařazení do smečky a hlavně se musí naučit poslouchat a respektovat svého alfu. Proč by si tedy přitom nemohla užívat. Oproti jiným hrdinkám ale není úplně dokonalá. Sice ji táhne na třicet, ale v některých situacích se chová přehnaně a až hystericky.

V Tořině nově nabytém životě se pak neukáže jeden, ale rovnou tři muži. První je, už zmíněný zachránce z parku, Ruben. Ruben je doslova typický vlkodlak. Panovačný, rozkazovačný a tvrdohlavý. Platí u něj pravidlo, že jeho slovo je zákon. Když se mu ale doživa dostane zmatená, drzá mladá vlčice, je všechno hned jinak. Druhým mužem je pak Eliah, který patří do jiné smečky a kterého s Tori poutá podivná až magická vazba. Třetím je pak agent Mikael, který patří mezi normální lid a má na starosti vlkodlačí záležitosti. Jeho nejvýraznějším a trochu ironickým charakterem je, že nesnáší všechny lycas.

Znamení vlka je drsná urban fantasy, ve které najdete i tu správně naladěnou romanci. Příběh plyne rychle, bez zbytečných odboček a postavy jsou dobře realistické a sympatické. Proto tahle kniha zaujme každého, kdo si oblíbil série jako Anita Blake, Kate Daniels nebo Mercedes Thompson. Mírně předvídatelný konec je pak zakončený epilogem, který ale vypadá spíše jako ukázka na druhý díl. Jsem proto hodně zvědavá, jak si autorka s pokračováním povede.