Recenze: Železný král

ledna 30, 2013

Český název: Železný král
Originální název: The Iron King
Autor: Julie Kagawa
Série: Železná víla 1
Počet stran: 368
Nakladatelství: Euromedia Group

Anotace: První díl skvěle hodnocené „young adult" série s nádechem fantasy. Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné...

---

Hlavní postavou fantasy série je šestnáctiletá Meghan, která žije se svou matkou, malým bratrem a nevlastním otcem na prasečí farmě. I když je svými spolužáky považována za divnou prasečí holku, v den svých narozenin se rozhodne, že svému tajnému idolovi vyjeví své city. Což se ale moc nepodaří. A pak se stane něco neskutečného. Nejdříve zjistí, že její bratr zmizel a že místo něho je u nich doma jakási divná věc. A pak se dozví, že její nejlepší kamarád Robbie není jen tak obyčejný kluk. Je to víla a rozhodně mu není šestnáct let. Vezme Meghan do utajené Letní říše a setkávají se s králem Oberonem, který se ukáže jako Meghanin pravý otec. Z Meghan se stává důležitá osoba - princezna, ale jediné co ji zajímá, je záchrana jejího bratra.

Co říct o samotné knize - byla zvláštní. Ze začátku se mi četla docela špatně a nemohla jsem si zvyknout na způsob psaní a ani dějově mě to nechytlo. Knihy o vílám moc nečtu a tady kromě víl bylo poměrně hodně nadpřirozených postav, že jsem se chvílemi nemohla moc orientovat. Bytostí, které se snažili všelijak Meghan ublížit či ji usmrtit nebo sníst bylo na jednu knihu  moc. 

Další věc co mě zarazila, bylo chování krále Oberona. Meghan je jeho dcera a on klidně nechá svoji manželku, aby jeho dceru doslova šikanovala a nechala ji poklízet a spát na zemi. A co se týče Robbieho, tak ten si mě taky moc nezískal. Jako ochránce stál za prd a jeho narážky mě nebavili. Meghan sama o sobě je hodně zvláští osoba. Pro záchranu bratra je schopná obětovat prakticky celý svůj život a tak uzavírá jednu smlouvu za druhou a neuvědomuje si, jaké to bude mít pak následky. Kdo byl ale v knize hodně zajímavý je postava Ashe. Ash je princem Zimního království a na scénu se objevuje někdy v půlce knihy. 

Celkově knižka není zas tak úplná hrůza, je průměrná a když se ke mě dostane další díl, určitě si ho přečtu.  Druhý díl už u nás vyšel a nese název Železná dcera.  Tak i tak jsem zvědavá, jak to dopadne. Jestli teda Meghan najde bratra a jestli se dá dokupy s Ashem či ne. Knihu bych asi doporučila spíš těm mladším čtenářům, kterým bude určitě bližší styl psaní a pohádkové prostředí. 

You Might Also Like

0 komentářů