Trilogie Poutníci

srpna 23, 2020


Čtete rádi sci-fi?

Často se setkávám s názorem, že je sci-fi na čtení moc náročné, moc technické, odborné a plné neznámých pojmů, kultur a ras. A není taková i fantastika? Je pravda, že u fantasy žánru nemáte tolik technologií a moderních vymožeností, ale i ve sci-fi můžete najít lehčí a zábavnou četbu. Třeba trilogii Poutníci. Je to volná série, takže každý díl je o něčem jiném. Jiný příběh, postavy, zápletky. Poutníci navíc disponují tím, že se zaměřují na své protagonisty a děj už pak knihu jen dokresluje. Máte tu nejrůznější druhy ras, umělou inteligenci, cestování ve vesmíru, život na planetách. A celé je to obalené feel good náladou, kdy máte často pocit, že "čtete" seriál. Hlavně u prvního dílu jsem to měla. 
Setkáváte se tu s různými momenty v životě jedinců, důležitými i naprosto obyčejnými. Řeší se tu běžné mezilidské i mezidruhové záležitosti, láska nebo i naopak drsné spory. Řeší se právo na život a co ho vlastně představuje. Becky Chambers má to kouzlo, že z napohled obyčejné scény dokáže vykřesat něco, co vás donutí se zamyslet. A to nejen na tou danou situací a postavami, ale dáte si to do kontextu s reálnou situací, se svou zkušeností.
Poutníci je sci-fi série, kde sledujete osudy naprosto obyčejných jedinců. Tady se nehraje na záchranu galaxie. Tady se hraje "obyčejný život", který nám sype své drobné momenty a myšlenky, které hrdiny posouvají, pomáhají jim se vyvíjet a měnit se. A je to krásné, melancholické, občas smutné až osamělé, ale i zábavné, hravé a napínavé. ❤️
Chcete-li se sci-fi žánrem začít, nakouknout na něj a nechcete young adult literaturu, určitě zkuste tuhle trilogii.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. hoj, před pár hodinami jsem narazila na tvůj blog a musím říct že sem nadšená. Myslím si, že si ve výběru knih docela sedneme. Já mám ale ještě jeden další žánr, kterým jsem skoro posedlá a to jsou detektivky. Nedávno jsem si jich nakoupila opravdu obří zásobu, abych měla co číst přes léto na dovolené. Už se na to moc těším! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, díky za tip na trilogii. Rozhodně to zařadím do svojí knižní databáze a ještě jsem vám chtěl říct jednu věc. Nikdy jsem si nevšiml toho, jak máte krásné velké oči. :-) Zkrátka a dobře jsem ulítlý na brýlaté holky, tak jsem vám to chtěl jenom pochválit. Díky za vaše články a mějte se fajn. ;- )

    OdpovědětVymazat