Re-readingy. Ano nebo ne?

ledna 22, 2020



Zajímalo by mě, jak to máte s re-readingy? Čtete knihy rádi znovu? A po jaké době? Když jsem byla o něco mladší, tak takového Harryho Pottera nebo Pána prstenů jsem uměla téměř zpaměti. Tak často jsem tyhle knihy četla. Nebo Dunu, tu jsem četla min. šestkrát asi. 😂 

Teď už si ale těžko hledám čas na opětovné čtení. On totiž není skoro čas i na ty nové knihy. 🙄😅 Zaklínače jsem si ale přečíst znovu chtěla už celý minulý rok a čím víc se blížil seriál, tím víc jsem to chtěla. Ale znáte to, jsou i jiné věci na čtení. (A pak existuje taková ta závislost jménem anime, ale o tom asi jindy...😅) No ale v lednu jsem se hecla a pomalu začínám číst druhý díl. A je to pořád super, baví mě to ale je pravda, že si pamatuji opravdu málo. Už u seriálu jsem sem tam tápala a teď to vidím černé na bílém. 😊😂 

Návrat do známých světů má u mě dvě podoby/fáze - nic vás během čtení už nepřekvapí a tak prostě čtete jen pro svůj vlastní požitek, protože už "neobjevujete" ale prostě si to užíváte. A pak jsou tu ještě takové knihy, kteří dokáží vyvolat takový ten pocit "jsem doma". To se mi stalo naposledy u Projektu Krona, kdy jsem si chrochtala blahem snad u každé kapitoly. Věděla jsem už do čeho jdu a tak jsem se nechala jen unášet slovy a příběhem a prožívat to o to víc. 😊

Tak by mě zajímalo, jak to máte vy?

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Harryho Pottera jsem četla také dokola :D Teď se chystám znovu :D

    Ale jinak knihy jako takové jsem četla pouze ty extra oblíbené dvakrát :D Například Agathu Christie - Deset malých černoušků nebo třeba Stephna Kinga - Řbitov zviřátek a další :)

    OdpovědětVymazat
  2. K oblíbeným knihám se vracím, hlavně vždy, když si potřebuji spravit chuť po nějaké jiné knize :) Třeba Pána prstenů, Harryho, Hostitele nebo Hobita čtu skoro každý rok znovu :) Vždy když se setkám s nějakým děsným knižním zklamáním, tak tyhle knihy mě zaručeně odradí od nějaké knižní deprese nebo tak :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se ke knížkám ráda vracím, pokud na to je čas. Harryho mám taky přečteného několikrát a vždycky se k němu ráda vrátím, protože je to prostě taková jistota. Většinou po knížce sáhnu znova, protože se chci dostat do nějaké konkrétní nálady nebo zahnat čtecí krizi, takže si pak beru něco, co mi spolehlivě fungovalo. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Rereadingy sú super, často sa rada vrátim k príbehom, ktoré sa mi páčili a dokonca sa mi občas nechce púšťať do nových kníh, ale radšej idem na “istotu”. Minule som tak dostala chuť na rereading Naslouchače a Faji, ale dám si ho až pred vydaním trojky. Teraz si dávam reereading HP, prvýkrát v angličtine, takže je to aj novinka pre mňa aj nie 😅

    OdpovědětVymazat