Komiksová učebnice komiksu

ledna 15, 2020


Nikdy jsem popravdě neuvažovala, že bych komiks tvořila. Možná mangu, jednou, je mi to bližší. Ale jsem člověk co od dětství hodně kreslil a kreslím stále. A hrozně ráda píšu. O všem různém a třeba jednou ze sebe vydoluju nějaký ten příběh.

ToyBox vytvořila něco jako "učebnici", příručku pro ty, kteří by rádi komiks dělali. Krůček po krůčku, od prvních inspirací a nápadů, po tvorbu scénáře, vymýšlení hrdinů až po samotnou realizaci a posunutí se z amatéra na profesionála. Ta kniha je plná nejrůznějších poznatků z praxe, uvádí příklady, odkazuje se na filmy, komiksy a další druhy umění. Zároveň je to ale napsaný čtivě a vtipně, člověk se u čtení baví a zároveň si dává do kontextu věci, které už třeba znal. Často ale potřebujeme některé věci slyšet nahlas nebo vidět černé na bílém.

Kniha je celá o tvorbě komiksu, podle mě v ní najde ale inspiraci i člověk, který třeba jen píše nebo jen kreslí. To je jedno. Důležité jsou ty myšlenky a co chce předat svým čtenářům. Já tam toho našla hromadu. V každé kapitole jsem objevila něco, co jsem si musela poznačit, abych to mohla pak časem snáze najít a znovu si to přečíst, znovu si to připomenout.

"Komiksové postavy tvoří neuvěřitelně rozmanitý a různorodý vesmír. Některé zapomenete krátce potom, co otočíte poslední stránku, jiné ve vás zůstanou dlouho po dočtení komiksu - možná celý život. Jak takové živoucí postavy tvořit?"

Už mě chápete? Protože přesně tohle si můžete říci o postavách ve svých oblíbených knihách nebo o charakteru, který stvoříte na papíře.

Knihu vám tedy vřele doporučím a je opravdu jedno, zda vás zajímá jak těžká práce za komiksy stojí nebo jestli sami něco chcete tvořit.


Český název: Komiksová učebnice komiksu | Autor: ToyBox Počet stran: 288 | Nakladatelství: Paseka
Hodnocení: 5/5



You Might Also Like

0 komentářů