Nejlepší knihy roku 2018

ledna 06, 2019


Tak jaký byl ten rok 2018? Plný knih? Hlavně plný komiksů a mangy. Ale i té klasické beletrie jsem četla docela dost a tak jsem vybrala snad všechny pětihvězdičkové kousky a něco málo o nich napsala. A jaké knihy vás bavily nejvíce? Napište mi do komentářů!

Projekt Kronos
Tohle je kniha, která je skvělá nejen po stránce příběhu, ale celkově svým pojetím nebo postavami. Baví mě jak je psaná, baví mě jak je drsná a taková až nemilosrdná. Je to složitý svět, když se jím ale pohltíte, tak se neodtrhnete. A proto je pokračování Kronovy děti mou nejočekávanější českou knihou roku.

A taky mě Kronos přesvědčil, že je dobré dát šanci českým autorům. Takže díky Pavle!

Naslouchač
Naslouchač byl láska po první kapitole. Nechápu, kde jsem byla poslední roky a nečetla Naslouchače. Proč? PROČ? (A to je prý pokračování ještě lepší, což si nedovedu představit!)

Tady se budu opakovat, ale i v Naslouchači mě bavilo všechno. Hlavně ty dialogy, vztah mezi hlavní hrdinkou a jejími společníky a ta autorčina představa budoucnosti. Wauuuu. Chci víc a chci mapu!

A zrodí se píseň
Samanthu Shannon a její Kostičas miluju. Ve třetím díle opustila Londýn a byla to bomba! Spousta akce a nervů i smutku. Suma sumárum se toho ve třetím díle tolik nestalo, jen minimum, ale i to minimum je důležité. Jo, občas jsem si zanadávala nad vývojem a vztahy některých postav, ale pořád mě to baví a já opravdu moc moc potřebuji další díl. 


Smrtka
Bylo by asi překvapivé, kdybych tu Smrtku neměla. A Smrtka byla skvělá (což asi říkám o každé knize v tomto seznamu). Líbilo se mi hlavně zpracování celého toho tématu o smrti, funkce Smrtek a co si o svém poslání jednotlivé Smrtky vlastně myslí. Je to young adult román, ale zároveň je pro každého z nás a to právě díky tomu tématu, které je k zamyšlení.

Probudím se na Šibuji
Další velké překvapení roku. Když totiž zapomenu na všechnu fantasy a sci-fi, co jsem loni četla, tak tohle je "mimo můj žánr" nejlepší kniha roku. V Probudím se na Šibuji se totiž setkávají dvě mé velké lásky - literatura a Japonsko. A autorce se úžasným způsobem povedlo spojit lásku k literatuře, historii a takovou tu posedlost jinou kulturou, ale v tom dobrém slova smyslu.

Jo a ty narážky na anime, u těch jsem umírala smíchy.

Renegáti
Marissa Meyer je už zárukou kvality. Píše skvěle a vždycky vymyslí něco jiného, originálního a svého. Renegáti jsou dosti pohodová četba, člověk by řekl, že je na Marissu taková až moc nenáročná, ale ve skrytu ukrývá důležité myšlenky a názory o životě a taky o tom, že nic není jen černobílé.

Chcete knihu o superhrdinech a komiksy vás nebaví? Zkuste Renegáty!


Snílek neznámý
Snílka jsem se dosti bála. V zahraničí ho milují, u nás už moc ne. Skoro vůbec ne. A i když se Snílek čte relativně pomalu, tak mě bavil a to dosti. Je jiný než běžné young adult knihy, za což asi může hlavně sama autorka a její styl. Snový, řekla bych až poetický, který vás často nutí se zastavit a zapřemýšlet. Snílek je navíc plný krásných slov, dobrých postav a tu fantastiku si nese v lehké úrovni, ale zatraceně budete hrozně moc chtít vědět víc. Proč se to všechno stalo a jak se to bude vyvíjet. 

Možná se vám bude zdát, že na tolik stran je hrozně málo děje i posunu celého příběhu, ale ono se toho tam děje docela dost. Zkuste a uvidíte.

Dlouhá cesta na malou, rozzlobenou planetu
Cesta je vůbec poslední kniha, kterou jsem v roce 2018 přečetla. A byla to kniha, o které jsem moc nevěděla. Je to ale sci-fi a vyšla u Hostu. To musí být dobré. A víte co? Já si chrochtala blahem. Cesta je jak seriál v knižní podobě a dost často jsem tu nacházela spojitost se seriálem Firefly. O to víc mě to bavilo. Žádné náročné čtení ani zápletka. Prostě jen sledujete nejrůznější události v životě party lidí, kteří si tunelují vesmírem a bavíte se. Je to vtipné a zároveň i hrozně emotivní. A chytne vás to za srdce. 

Knihy, které ještě stojí za zmínku: Černé znamení, Říše bouří, Hilda a pidilidi


You Might Also Like

13 komentářů

  1. Jak to tak vidím (čtu), tak je čas, abych si konečně přečetla ty Renegáty co mi tu zewlujou na polici už od data vydání ;D Nevíš kdy má u nás vyjít dvojka? Já jen abych to nepřečetla a pak nefňukala, že pokračovaní bude např. za rok... to mě totiž kolikrát fakt zabíjí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se nepletu, tak dvojka vyjde v létě. :)

      Vymazat
    2. Pecka, díky za info. To můžu začít spokojeně číst O:-)

      Vymazat
  2. btw. stále mám tvoji knihu. Kdy se chystáš do Brna? :) ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bydlím v Brně, tak můžu většinou kdykoliv po práci. :)

      Vymazat
    2. Uch. Já měla zafixovanou Olomouc či tam ty končiny, že si se přestěhovala... ani nevím proč... No oki, tak se pak na FB domluvíme kdy budeš mít čas ;) :)

      Vymazat
    3. Oki :)
      A v Olomouci bydlí jiná blogerka. :)

      Vymazat
  3. Fantasy opravdu nečtu a ani nevyhledávám, ale ta Smrtka mě hodně láká!

    OdpovědětVymazat
  4. Renegáti se mi moc líbily a Naslouchač je pecka... Ale třeba Samantha Shannon mě baví čím dál míň a mám docela obavu kvůlu počtu dílů Kostičasu :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak počet dílů byl oznámen už od začátku :)
      Můžeš pak zkusit její novou knihu, která vyjde v češtině na jaře příštího roku.

      Vymazat
  5. Skvělý článek! Na Naslouchače se chystám opravdu mco dlouho. Pořád přemýšlím nad čtením Snílka.. Strhla se na něj obrovská vlna kritiky a přesně jak říkáš, v zahraničí ho milují, u nás už ne :-( Z tvých top knih jsem četla probudím se na Šibuji a Smrtku a také patří k mým top knihám loňského roku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      Snílek je hodně zvláštní kniha a je pravda, že tím jak je napsaný, i tím příběhem, je takový jiný. U nás takové knihy moc nevychází nebo jsem se s nimi ještě nesetkala. Hodně to ale ve mě vyvolalo takové ty pocity, když čtu knihu z magického realismu. Ale určitě ho zkus. :)

      Vymazat
  6. Byla jsem na tom stejně jako ty s Naslouchačem. Jak to možné, že jsem ho nečetla, kde jsem sakra poslední rok byla, že by tahle kniha utekla?! :D Ale minulý rok jsem přečetla jak Naslouchače, tak Faju, a ano, dvojka je snad ještě lepší než ta jednička! Rozhodně se do ní co nejdříve pusť. Někde jsem teď četla, že Host už pracuje na třetím dílu, tak snad letos na podzim? :D
    Na Kronovy děti se také velmi těším, Projekt Kronos jsem četla v létě a fakt se mi to líbilo! A co si budeme povídat, tak obálka té dvojky? Jak?! To je něco neskutečného!
    Z tvého výběru se chystám třeba na Renegáty a Smrtku, ke kterým jsem se minulý rok nedostala, ale věřím, že z nich budu nadšená jako ty či ostatní. To prostě nejde, abych nebyla. :D
    A také se chystám na Snílka Neznámého! Také jsem viděla, že spoustě lidem se tolik nelíbil, ale uvidím, jak na to budu já, až si knihu přečtu. :) ♥

    OdpovědětVymazat