Jak to vidím | Outlander S02E02

května 07, 2016

Jako vždy meškám, ale jsem konečně zpátky a dneska si rozebereme druhou epizodu z nové řady Outlander. Zjistila jsem, že psát tyto články má svou výhodu. Tedy pro mě. Vidím totiž každý díl rovnou dvakrát. Poprvé se divám pěkně v klidu, zachumlaná do peřin, po ruce čaj a krabici kapesníků. (I když jsem četla knižní předlohu, člověk nikdy neví, tak musím být připravená.) A podruhé se dívám při psaní tohoto článku.


_______________________

Not in Scotland Anymore

Ve druhém díle s názvem Not in Scotland Anymore je nám dopodrobna ukázán francouzský život. Setkávám se často s názorem, že druhý díl knižní série Vážka v jantaru je nudný, moc politický, nezáživný. A hlavně, neodehrává se ve Skotsku. Když si ale uvědomíte, kam směřují další díly, toho Skotska si už moc neužijeme. Já jsem byla naopak ráda za tu Paříž. Tohle město je pro mě takovým symbolem umění, krásy a historie. Jak už jsem ale psala v minulém článku, Francie je doslova a do písmene jiná, než Skotsko.

Paříž je plná barev, plná ozdob, plná třásní, plná nařasených a bohatých šatů. Upnuté korzety, hluboké výstřihy a obrovské náhrdelníky. V této sérii se tvůrci seriálu museli asi trochu zapotit, aby bylo vše nejen krásné na pohled, ale aby vše přesně odpovídalo dochované historii. Hned v úvodu se Jamie vzpamatovává z nočních můr a právě proto se Clare rozhodne navštívit městské ulice a najít pro Jamieho něco, co by mu pomohlo spát. Slovní přestřelka mezi Claire a její služkou je neskutečně vtipná. Claire totiž žije v domnění, že by si po sobě měla ustlat a sama si obléci šaty nebo se učesat. Paříž je ale v tomto naprosto jiná a šlechta nechává své služebnictvo dělat za ně téměř všechno. A oni jsou za to ještě vděční.

Scény z Paříže a Claire procházející se po městě je pak pro některé velice povědomá a plná vzpomínek. Tyto scény se totiž natáčely v samotném centru Prahy a některé fanynky se dostaly nejen mezi komparz, ale dokonce se potkaly i s herci. Osobně jsem plánovala výlet do Prahy, ale celé natáčení se odehrávalo v době, kdy jsem pomáhala chystat svatbu nejlepší kamarádky, takže zábava musela stranou. Je to ale až povznášející pocit vidět pražské uličky v tomto seriálu. Před více jak třemi lety jsem znala sotva pět lidí, kteří měli rádi tuto knižní sérii a najednou se druhá řada natáčela v Praze.


Zpátky ale k dílu. Následuje pak scéna, kdy Jamie trénuje společně s Murtaghem. Nevím jestli je to jen můj pocit, ale od začátku série se mi zdá, že Murtagh má větší prostor a kdykoliv se objeví, celý příběh jakoby oživí. Třeba taková scéna s rudými šaty. Na ty šaty jsem se hrozně těšila. Z promo fotek vypadaly nádherně a když je pak měla Claire na sobě... Společně s holením je tato scéna vůbec nejvtipnější z celého dílu. Těch vtipných scén je v tomto díle opravdu hodně a kolikrát k tomu stačí, aby se někdo z hrdinů zatvářil jinak než obvykle. Takový výraz Claire, když viděla Jamieho starou kamarádku... O tom, jak Jamie s Murtaghem navštívili krále ve chvíli, kdy seděl na toaletě a museli tomu společně s desítkou dalších šlechticů přihlížet, se radši už nerozepisuji.

Z první série jsme byli zvyklí na daleká putování, spaní pod noční oblohou nebo vesnické příbytky. Byl to život mezi normálními lidmi, kteří pro své přežití museli tvrdě pracovat a platit. Francie nám tentokrát ukazuje trochu jinou stránku. Tu bohatou a mocnou. Máme tu třeba prince Karla Stuarta, který tak rád obdivuje francouzskou vulgaritu. Na pohled ňouma a podivín, který si neumí ani utřít pusu. Úplný hlupák to zase není. ale umanutost a vlastní zaslepenost jsou mu velice blízké.

Druhý díl se v příběhu posunul jen nepatrně. Jamie a Claire navázali několik zajímavých známostí a v závěru se jeden z nich dozvěděl i velice nepříjemnou věc. Celkově tuto epizodu ale vidím jako takovou seznamovací. Je ukázkou toho, co čekat od Paříže, města plné neřesti, nespoutanosti a lehkovážnosti. A brzo to začne být určitě zajímavé.

<--- Outlander S02E01                                      Outlander S02E03 --->

You Might Also Like

0 komentářů