Recenze: Modrá jako safír

května 26, 2013

Český název: Modrá jako safír 
Originální název: Saphirblau
Autor: Kerstin Gier
Série: Drahokamy 2
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo


Anotace: Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (a ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

---

Uběhl víc jak týden, kdy se Gwendolynin život nadobrou změnil. Zjistilo se totiž, že vzácný časocestovací gen nezdědila její sestřenka, ale ona sama. A tak musí spolu s Gideonem cestovat do různých historických období a dostává se hlouběji do podivného společenství, kde mají všeci za cíl naplnit tajemné proroctví. Kromě tohoto problému se Gwen musí vypořádat s každodenním elapsováním, při kterém náhodou potká mladší verzi svého dědečka a taky problémy se svými city ke Gideonovi.

Modrá jako safír je pokračování knihy Rudá jako rubín a navazuje přímo na poslední události v Rudé. A i když se kolikrát říká, že první díly jsou nejlepší, tak Modrá za Rudou vůbec nezaostává. Je stejně povedená, čtivá a okamžitě vás vtáhne do děje. Řeší se toho tady možná trochu víc, než v první díle. Kromě cestování v čase a záhad s ním spojených, se tu řeší taky hodně Gwendolyniny city.

Jak jsem už psala, tak kniha je hodně povedená a velký vliv na to má i spisovatelčin styl psaní. Je totiž poutavý, čtivý a zábavný. Nenajdou se hluchá a zbytečná místa a je poznat, že to má Kerstin Gier dobře promyšlené, hlavně skoky do minulosti. Nesetkáte se totiž s žádnými nejasnostmi a nesmysly. A svoje postavy vykreslila hodně zajímavě. Gwendolyn nepatří mezi ty otravné hlavní hrdinky, ale spíš si ji oblíbíte díky tomu, jak je milá a jak nedokáže skrývat své city. Kromě starých známých jako Gideon a Leslie, se v knize objeví nové postavy - Gwendolynin dědeček Lucas nebo démon Xemerius.


Tuhle sérii jsem si hodně oblíbila, i když je spíše zaměřená na mladší čtenářky. Modrá jako safír patří mezi oddechové čtení a určitě ji každému doporučuji. U jejího čtení kolikrát zapomenete na okolní věci a plně se věnujete příběhu.

"Já nejsem duch," pronesl chrlič uraženě. "Jsem démon. Nebo spíš to, co z démona zbylo."
"A v čem je rozdíl?" vykřikla jsem zoufale. "Nemůžu vidět duchy ani démony, pochop! Musíš zpátky do svého kostela."
"V čem je rozdíl? No prosím! Duchové jsou pouze věrné obrazy zemřelých, které z nějakého důvodu nechtějí opustit tento svět. Ale já byl démon, když jsem ještě žil. Nemůžeš mě přece házet do jednoho pytle s docela obyčejnými duchy. Mimochodem není to můj kostel. Jen se tam rád poflakuju."

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Skvelá séria, moc sa mi páčila 8) Taká humorná a romantická 8P

    OdpovědětVymazat