3 tipy na mangu

července 07, 2018

Asi jste možná zaznamenali, že u mě v poslední době jedou hodně komiksy a manga. Anime jsem vždycky měla ráda, ale potřebuji na to mít náladu a tu od zkouškového mám. A to dost velkou, takže nejen že koukám na seriály, ale také i čtu. Vrhla jsem se na tři poměrně známé série, které bude asi hodně z vás znát a ti kteří je neznají, tak je třeba zaujmou.


Naruto

Jedna z nejpopulárnějších mang a anime vůbec. A taky značně obsáhlá, takže pokud s Narutem začnete, máte čtení a koukání na hodně dlouho. Příběh vypráví o chlapci, který chce dosáhnout na pozici Hokage, nejvyššího ninji ve skryté Listové vesnici. A aby tohoto postu dosáhl, musí ujít hodně dlouhou a náročnou cestu.

Prvních pár dílů jsem samotnému Narutovi nemohla přijít na chuť. Byl hrozně otravný, divoký a taky dost velký ňouma. Jak se ale postupně dostáváte do děje, poznáváte nejen Naruta, ale i ostatní postavy a souvislosti a historii tohoto světa, tak vlastně zjistíte jak skvělé a propracované to celé je. Naštěstí jsem prozřela hodně brzo a vydržela. Každý den teď hltám několik dílů, postupně si pročítám mangu a pomalu tomuto světu podléhám. Je to vtipné i akční a zároveň i poučné, plné pěkných myšlenek o přátelství, lásce a lidskosti.


Fullmetal Alchemist - Ocelový alchymista

Fullmetal Alchemist je opět další manga, okolo které jsem kroužila delší dobu. Mrkla jsem nejprve na první díl anime a pak zhltla téměř na posezení první dvě volume. Jo, baví mě to a to hodně. Všechno se tu točí okolo alchymie a dvou bratří, kteří se snaží najít řešení jednoho nepříjemného problému.

Tato série, stejně jako Naruto, spadá mezi šónen, takže tu máme spoustu akce, soubojů a klučičího hlavního hrdinu. Obsahuje "pouze" 27 svazků (pro srovnání, Naruto jich má 72) a anime má okolo 50 dílů, přičemž původní anime se jmenovalo Fullmetal alchemist, které se ale dočkalo restartu v podobě Fullmetal alchemist: Brotherhood.

Na této manze mě baví hlavně to, jak je vtipná a jak pěkně je vykreslený vztah mezi Edem a Alem. V minulosti si prošli dosti těžkou věcí a ta je na jejich cestě doprovází, vzájemně se ale podporují a pomáhají si. Nechybí ale takové to klasické slovní rýpání nebo trefné poznámky. První volume je navíc takové hodně seznamující a oba díly mají uzavřené hlavní příběhy. Na pozadí se ale děje něco, co by mohlo být v budoucnu rozhodně zajímavé a celkově i celý ten svět se nám pomalu začíná pěkně představovat.


Tokijský ghúl

A do třetice něco úplně jiného. Trochu více temnějšího a melancholického a asi i trochu zvráceného. Ghúlové totiž žijí mezi lidmi a jejich hlavní potravou jsou... lidé, jak jinak. A pak tu máme hlavního hrdinu, který se pohybuje na pomezí mezi člověkem a ghúlem. Ken Kaneki tady řeší otázku, zda jíst nebo nejíst, protože se nechce stát monstrem a ztratit svou lidskost. Když ale bude potlačovat svou nově nabitou potřebu, zemře.

Tato manga je hodně odlišná než první dvě. Líbí se mi propojení světu ghúlů a lidí, silný důraz na lidské city nebo dospělejší zaměření. Příběh často hraničí s hororem, je drsný, plný krve a objevuje se tu speciální policejní skupina zaměřená na lov ghúlů. Takže ano, po třech svazcích za mě dobrý a jsem zvědavá na pokračování. 

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Naruta ve formě anime jsem žrala už na základce. Fíha to bylo hodin a hodin, co jsem u toho strávila. Myslíš že má cenu se pouštět do (fááák dlouhé) manga série, když už jsem většinu anime viděla?

    F.Alchemist mě moc nezaujal. Taky jsem kdysi viděla pár dílů anime, ale...nějak to nebylo pro mě. A Tokijský ghúl jde úplně mimo mě. Obávám se, že bych po tom snad měla i noční můry :D O:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já Naruta sleduju i čtu tak nějak zároveň a baví mě to oboje. A na manze je dobré, že tam nejsou fillerové díly :D
      Jen je to fakt na hodně dlouho, v češtině nedávno vyšel 40 díl myslím a celkem jich je 72 :D

      Vymazat
    2. Týýjo, tak až tak jsem to nečekala dlouhé. To abych se poptala v knihovně, protože takový kvantum mangy bych neměla snad ani kam dat. Natož zaplatit. No, poohlídnu se v knihovně a jestli ho budou mít, tak ho zkusím. :)

      Vymazat