Můj vysněný čtecí...

srpna 22, 2017

...koutek? Ale kdepak. Nejsem žádný troškař a pokud bych měla popustit uzdu své fantazie, tak moje vysněné místo je celý pokoj. Pokoj plný knih. Pokoj pro knihy. Má osobní knihovna. Jen pro mě a pro pár vyvolených. Úplně to vidím - velká prostorná místnost, na jedné straně velké okno, popř. balkonové dveře a všechny stěny od shora dolů zahlcené knihami. Mám ráda minimalismus a skandinávský styl, takže všechno by bylo laděné do bílé, šedé a černé. A také dřevo, světle natřené dřevo, na kterém je pořád vidět struktura. Uprostřed by se mi pak líbilo pohodlné křeslo nebo rovnou kanape, možná trochu v retro stylu. Vedle něj stolek na právě čtené knihy a lampička s kvalitním osvětlením.

Začneme být ale trochu realisti. Dlouho jsem přemýšlela, jak by moje čtecí místo mohlo vypadat. Možností je tisíce. Jako velký fanoušek Instagramu sleduji stovky knihomolských účtů a díky tomu se mi dostává obrovské množství inspirace. A jak jsem zmínila, skandinávský styl je mi velmi blízký.

Zdroj fotky @sashaalsberg
Jako několik dalších blogerů jsem byla oslovena, abych světu ukázala svou vysněnou knihovnu a poohlédla se, co nabízí Biano.cz. A výběr je opravdu velký. Mým zatím největším favoritem na dokonalou knihovnu je fotka výše, od booktuberky Sashy. Je jednoduchá a skládá se z několika stejných regálů. Dosti podobné teď i vlastním, ale zatím jen dva kusy. Časem bych jich chtěla víc, ale současný prostor je vhodný tak pro další dva, možná tři regály.

Hledala jsem tedy něco, co tomuto vzhledu bude podobné a zároveň o kapku lepší a zaujaly mě regály Provence 864. Jsou téměř stejné, navíc mají ale kovové úchytky a obloukové výřezy v horní a dolní části. Regály Provence pak mají dvojí provedení horní části a to buď v bílé nebo hnědé barvě. Osobně bych dala přednost hnědé variantě. Velkým plusem těchto regálů je i prostor pro rozsáhlejší série. Úplně si dovedu představit, jak mám vedle sebe postavené všechny knihy od mého nejoblíbenějšího autora Brandona Sandersona - Mistborn série, Archiv bouřné záře a další klenoty od tohoto výjimečného autora.



Dokonalé čtecí místo potřebuje i dokonalé místo na posezení. Opět jsem tedy prohledávala stránky Biano, kde je velké množství křesel a to jak v mém zmíněném retro stylu, tak i ve skandinávském designu. Nakonec jsem se přiklonila spíše k tomu severu. Osobně si sice nedovedu pořádně představit, jak by se mi v tomto křesle sedělo, ale zaujalo mě na první pohled a to jak barvou, tak i výběrem materiálu. Jedná se o rustikální křeslo papasan Laura v šedé barvě.



Já mám tedy jasno a jsem i ráda, že jsem se do této akce, pořádané stránkami Biano a Martinus, mohla zapojit. Ono se řekne knihovna, ale to není jen tak. Vybrat to správné a dokonalé místo na čtení, které bude podle vašich představ, je někdy opravdu složité.

A jak by vypadalo vaše dokonalé místo na čtení?

You Might Also Like

0 komentářů