Emma's Book Club - Our Shared Shelf

srpna 16, 2016


Emma Watson, která působí jako vyslankyně dobré vůle OSN za práva žen, na začátku letošního roku vytvořila zajímavý projekt. Čtenářský klub s názvem Our Shared Shelf. Společně s dalšími čtenáři tak každý měsíc diskutuje na téma práva žen a dívek. Do jejího feministického klubu se můžete zapojit i vy, prostřednictvím portálu Goodreads:

"Drazí čtenáři,

v rámci mé práce pro OSN jsem přečetla tolik knih a esejí o rovnosti mužů a žen, kolik jsem jen mohla. A objevila jsem tolik krásných věcí - vtipných, inspirujících, smutných, podnětných i posilujících! Objevila jsem toho tolik, že jsem si často myslela, že moje hlava vybuchne... Rozhodla jsem se proto založit feministický čtenářský klub, kde chci s vámi sdílet to, co se učím a co si myslím.

Plán je takový - vybereme jednu knihu na měsíc a v průběhu posledního týdne o ní budeme diskutovat (tím dáme čas všem, aby knihu stihli přečíst). Zveřejním několik otázek/citátů na začátek, ale byla bych nesmírně ráda, kdyby jste se sami zapojili do diskuze. Pokud to bude možné, tak se do naší konverzace připojí sám autor nebo jiný prominentní hlas.

Pokud tedy máte chuť, přidejte se. Každý je vítán. Bude mi ctí!

Emma x"

Pokud vás tato tématika zajímá, určitě doporučuji zavítat na stránky Goodreads. Najdete nejen diskuzi k jednotlivým knihám, ale i videa, různá zamyšlení na téma feminismu, diskriminace, rozhovory nebo dokonce možnosti setkání, většinou tedy v zahraničí. Každý měsíc je pak vybírána kniha a i vy můžete pomoci s výběrem nebo se zapojit pomocí instagramu s hastagem #OurSharedShelf.

Vybírány jsou knihy různých žánrů, bohužel ne všechny vyšly v našem jazyce. Osobně jsem četla zatím jen jednu knihu a to komiks Persepolis. Komiksy mám ráda a o Persepolis jsem už něco málo slyšela. Kniha ale pro mě byla velkým překvapením a rozhodně patří mezi to nejlepší, co jsem v daném žánru četla. Na ukázku přikládám obálky knih, které se za první půl rok četli:


Jak být ženou, The Argonauts, My life on the Road, Persepolis, All about love, The Color Purple
A několik odkazů na závěr:

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Taky mě trochu odrazuje horší dostupnost těch knih... ale jak na to tak koukám, tak jsem četla dvě - Caitlin Moran a Persepolis (vážně skvělá). Tak to bych se snad mohla zkusit zapojit :) Díky za připomenutí, že tahle iniciativa existuje :)

    OdpovědětVymazat