Recenze: Zámek a Klíč - Vítejte v Lovecraftu

září 19, 2015

Když vám umře někdo blízký z rodiny, je to vždycky těžké. Když je ale váš milovaný brutálně zavražděn a sami jste u toho málem zemřeli, je to ještě horší. Uzavřete se do sebe, trpíte výčitkami a vaše mysl je plná pomsty. Rodina Zámkových takovou katastrofu zažila.

Tyler, Kinsey a Bóďa se společně se svou matkou přestěhují do Lovecraftu na tajemnou usedlost zvanou Klíčov. Zde hledají nejen úkryt, ale také místo, kde by mohli zapomenout a žít nový život. Bohužel ale minulost nejde zahodit a každý se s tragédií vyrovnává porůznu. Není to ale jen minulost, která je nenechá spát. Samotný Klíčov v sobě ukrývá nejedno tajemství, nejedny zamčené dveře.

Vítejte v Lovecraftu je první svazek komiksu, který mají na svědomí Joe Hill a Gabriel Rodriguez. Pro běžné čtenáře bude známý především Hill, který je syn slavného Stephena Kinga. A jak to tak vypadá, něco od svého taťky podědil. Příběh je zajímavý, strhující, plný mrazivé atmosféry, kterou skvěle dotváří výstižné dialogy. Právě Hillův scénář dotváří nejen celý příběh, ale detailně vystihuje povahy hlavních protagonistů. Pomocí jednoduchých vět se mu povedlo vystihnout duševní rozpoložení, útrapy i pocity viny, zuřivost nebo odhodlání.

Ve spojitosti s luxusní Rodriguezovou kresbou se pak z komiksu stává téměř umělecký zážitek. Kresba je stejně jako scénář jednoduchá, ale detailní a pro každou postavu charakteristická. Autor se totiž vyžívá v různorodých charakterech a že jich v tomto příběhu není pomálu. Díky tomu je ale příběh živější a čtenář se více vžije do svých oblíbených postav. U komiksů, na kterém pracují více než jeden člověk, je důležitá především spolupráce a stejný pohled na věc a u Zámku a Klíče je to souznění cítit z každé strany.

Příběh ale není vyprávěn jen z pohledu rodiny Zámkových, ale také z pohledu Sama Lessera, Tylerova spolužáka, který v jejich životě odehraje velmi důležitou roli. Kromě toho se střídají i pohledy do minulosti, které postupně dokreslují celý příběh.

Úvodní díl této komiksové série se povedl na výbornou. Představil nám hlavní hrdiny, seznámil nás s jejich smutným začátkem a zavedl nás do domu, který skrývá podivné tajemství. Propracovaná kresba a výstižně popsané scény jsou už jenom třešničkou na dortu. Přečetla jsem už docela dosti komiksů a s klidným svědomím můžu říci, že tento patří mezi nejlepší a to jak svým příběhem, ale i kresbou a celkovým zpracováním.

Český název: Vítejte v Lovecraftu | Originální název: Welcome to the Lovecraft | Autor: Joe Hill, Gabriel Rodriguez Série: Zámek a Klíč 1 Počet stran: 168 Nakladatelství: Comics Centrum Žánr: Comics, Fantasy, Horror, Paranormal
Hodnocení: 4/5