RC Review: Otrokyně citů

Originální název: Slave to Sensation
Autor: Nalini Singh
Série: Psy - měnavci 1
Počet stran: 256
Nakladatelství: FANTOM Print
Žánr: Urban fantasy, Paranormal, Adult, Romance

Anotace: Ve světě bez emocí, v němž vládnoucí Psyové trestají jakékoliv tužby, musí Sascha Duncanová skrývat své pocity, které ji usvědčují z nedokonalosti. Odhalit je by znamenalo vystavit se hrůzné „rehabilitaci“ – kompletnímu vymazání duše a ztrátě všech vzpomínek na to, kým byla…
Lucas Hunter je měňavec, člověk i zvíře v jednom, hladový právě po těch zážitcích, kterými Psyové opovrhují. Po staletích křehkého soužití stojí nyní Psyové a měňavci na pokraji války, vyvolané brutálními vraždami několika měňaveckých žen. Lucas je odhodlán nalézt mezi Psyi vraha, který chladnokrevně zabil členku jeho smečky, a Sascha je jeho vstupenkou do pečlivě střežené psyské společnosti.
Brzy však zjistí, že je tato na první pohled chladná žena schopna intenzivních prožitků – což silně přitahuje zvíře v jeho nitru. Lucas a Sascha jsou lapeni mezi dvěma znesvářenými světy a musejí oba zůstat věrni tomu, kým jsou – nebo vše obětovat a okusit temné pokušení…

K podzimu si nakladatelství Fantom Print připravilo pro své čtenáře hned několik zajímavých urban fantasy sérií. Jednou z nich je Otrokyně citů od autorky pocházející z Nového Zélandu. Nalini Singh nám představila svět roku 2079, kde vládnou Psyové.

Jedná se o rasu, která se vzdala jakékoliv emoce, považuje se za nadřazenou, dokonalou a také jedinou s právem vládnout. Psyové se mezi sebou domlouvají pomocí PsyNetu, který by se dal přirovnat k dnešní internetové síti a rodí se s nejrůznějšími talenty, jako je telepatie, telekineze či jasnozřivost. A právě mezi Psy patří i hlavní hrdinka úvodního dílu - Sascha Duncanová. Sascha naneštěstí není obyčejný Psy a uvědomuje si to už od samého počátku. Na rozdíl od své matky či jiných příslušníků této rasy dokáže cítit a projevovat emoce. Díky svému odhodlání a strachu se ale naučila tuto stránku své osobnosti dokonale skrýt. V poslední době ale dostává její krytí nepatrné trhliny a když pozná Lucase Huntera, zástupce měňavců, objeví se v jejím nitru pro ni neznámé emoce a tužby.

Otrokyně citů se žánrově řadí mezi urban paranormal fantasy. V tomto světě nežijí jen lidé, ale také Psyové a měnavci. Co je v této společnosti důležité, je příslušnost k rase. Podle toho, kam dotyčný patří, tak ho podle toho budou posuzovat i ostatní. Je jedno, jestli je osoba bílá, černá, ateista nebo věřící. Nalini Singt v tomto úvodním díle zajímavě nastínila svět budoucnosti, kdy lidé patří na nejspodnější příčku společenského žebříčku a světu vládnou bytosti s nadpřirozenými schopnosti.

Svět, kde vládnou Psyové je drsný a temný. Prostřednictvím Saschy může čtenář nahlédnout do nejskrytějších koutů této společnosti. Život bez emocí, jakéhokoliv citu, zábavy a potěšení dělá z Psye doslova roboty a i když se Sascha brání sebevíc, její "nedokonalost" má na ni velký vliv. Poprvé okouší, jaké to je smát se, plakat, cítit touhu nebo dokonce lásku. Svoji novou podstatu ale musí skrývat, protože každý Psy, který se vymkne kontrole, je odveden nenávratně do nápravného zařízení.

Celý příběh se točí kolem Saschy a měňavce Duncana. Díky společnému projektu - výstavby nových bytových jednotek pro měňavce, poznává Sascha naprosto odlišný způsob života a odlišnou mentalitu. Jejich vzájemné poznávání je ale nenásilné a často i vtipné. Duncan se chová jako správný alfa samec a Sascha jako nevinná a naivní, citů neznalá, dívka. Nejedná se ale jen o čistou paranormální romanci. Na pozadí se odehrává vyšetřování brutálních vražd měňavců, čímž příběh získává drsnější a temnější atmosféru.

Otrokyně citů by se svým stylem klidně mohla řadit mezi série Kate Daniels nebo Mercy Thompson. Čtivý příběh je často doplněn pikantními a lechtivými scénami, které ale dobře vyvažuje akce a humor. Postavy nejsou ploché, vyvíjejí se a jejich charaktery jsou zajímavé. Autorka se nevyhýbá vlastním pojmům a její drsná a temná budoucnost je zachycena velmi realisticky. Fanoušci tohoto žánru se mají určitě na co těšit.

Děkuji nakladatelství Fantom Print za poskytnutí recenzní knihy.
Recenzi najdete i na stránkách fantasyknihy.eu
Zdroje: obálka | obrázek