RC Review: Krvavý písek

Počet stran: 255
Nakladatelství: FANTOM Print

Anotace: Když hledáte ztracenou duši, neztratíte i tu svoji?
Síla jejího vlka a indiánská magie. Spolu i proti sobě.
Tentokrát musí kousnout hodně hluboko.
Až na krev.
Vytržená z domova, který konečně našla. Z náruče muže, kterého milovala, kterému měla stát po boku. Teď cestuje rozpálenou krajinou amerického jihozápadu společně s indiánským šamanem a v hlavě má temný stín, jenž dříve nebo později vypluje na světlo. Potkává lidi, které nikdy potkat nechtěla. Lidi, pro něž jsou lykantropové jen hodně odolnou hračkou pro zvrhlé hry. Tori musí bojovat o hrdost a o život. Nejen svůj. Musí se vydat do míst, horkých jako peklo a rudých jako písek Arizony.

Být v přítomnosti indiána nemusí být moc příjemné. Své ví i Tori, která byla jedním indiánským šamanem unesena a odvezena do nehostiné krajiny jihozápadu. Navíc je taky pekelně naštvaná. Eliah ji doslova vytrhl z náruče jejího milovaného, který si myslí, že ho opustila dobrovolně a z touhy po druhém vlkovi. Eliahův důvod je ale jiný a překvapivě opodstatněný. Stejně jako on a Tori, tak i jeho sestra dokáže odpoutat svou mysl a toulat se po jiných světech. Jednou se ale zatoulala moc daleko. Eliah chce proto s Torinou pomocí najít její ztracenou duši a probudit tím sestřino tělo k životu. Než ale nadejde ta správná chvíle, dostane se jim do cesty nebezpečná parta, která má jeden cíl. Chytat vlčí ženy.

M.T. Majar je podle mě velký talent. Její předchozí kniha Znamení vlka mě hodně bavila, proto jsem tedy od druhého dílu čekala něco velkého. Druhé díly ale mívají tu smůlu, že bývají slabší a platí to i v tomto případě. Autorka se totiž hodně zaměřila na popisy a ty bývají často moc zdlouhavělé a někdy až nudné. Jako téměř u každé urban fantasy se ani ona neubránila drsným scénám a někdy až nechutným situacím. Byla jsem docela překvapená tím, co nechala udělat svoji hlavní hrdince. Život ale není procházka růžovým sadem a někdy stojí opravdu za h.....

Příběh se ale netočí jen kolem záchrany Eliahovi sestry. Děj je právě spíše zaměřen na skupinu bohatých mužů, kteří se vyžívají v kupování a následnému zneužívání a mučení žen, které na sebe mohou vzít vlčí podobu. Právě tahle část je na knize nejdrsnější a u detailních popisů se někdy neubráníte překvapení nebo znechucení. Scény jsou hodně realistické a některé jsou do detailů propracované. Přesto všechno se ale nic moc zásadního v příběhu neděje a někdy se zdá, že stojí na jednom místě.

Oproti prvnímu dílu se Tori změnila. Je jiná a to nejen díky své vlčí podstatě. Je drzá, svá a někdy až moc impulsivní. Někdy ale ještě připomíná starou Tori. Když se po rvačce v baru rozhodne, že si tam zajde na záchod umýt ruce, přišlo mi to úplně nelogické a bylo mi jasné, že se něco stane. Líbilo se mi, že v průběhu děje se ještě více upevnil její vztah s agentem Mikem, z kterého se nakonec vyklubala hodně zajímavá postava.

Krvavý písek je určitě pozoruhodná kniha a pokud vám nevadí zlouhavé popisy, přirovnání a drsné až nechutné scény, určitě zaujme. I přesto, že není kniha dokonalá, myslím, že na českém knižním trhu je určitě ojedinělá a originální. S podobně laděnými knihami se setkáváme spíše v zahraničí, proto potěší, když se někdo z českých autorů rozhodne připlést do tohoto světa. Pevně věřím, že další příběh z pera M.T. Majar bude lepší a že se autorce bude nadále dařit.

Děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.