RC Review: Bouře

Český název: Bouře
Originální název: Tempest
Autor: Julie Cross
Série: Rozděleni časem 1
Počet stran: 312

Anotace: Přítomnost, rok 2009.
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.

Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...

Cestovat v čase, to je opravdu velmi neobvyklá ale za to úžasná schopnost. A právě tuhle schopnost má i devatenáctiletý Jackson, který chodí na vysokou školu a když necestuje do minulosti, tráví čas se svou přítelkyní Holly. Kromě možnosti cestovat časem má Jackson velmi zajímavý a dosti rušný život. Jeho sestra dvojče zemřela před pár lety na rakovinu a jeho otec je postava zahalená tajemstvím. Až do osudného dne v roce 2009 dokázal Jackson cestovat značně omezeně. Když ale dojde k útoku dvou neznámých mužů, při němž je vážně zraněna i Holly, ocitne se Jackson o dva roky zpět. Kdo jsou neznámí útočníci a jestli dokáže Jackson změnit budoucnost pro své nejbližší, ukáže už jen čas.

Představa, že by člověk dokázal ovládat čas nebo v něm neomezeně cestovat do minulosti nebo budoucnosti, bývá tématem spoustu knih nebo filmů. S touto schopností se ale váže velká zodpovědnost a vždycky si to musí vybrat nějakou daň. Když Jackson objeví svůj talent, je jím ze začátku nadšený, ale postupem času si uvědomuje, že to nemusí být jen výhra. Díky tomu si začne všímat divného chování svého otce a postupně odhaluje tajemství, které celou dobu bylo okolo něho, ale neviděno.

Postava Jacksona je od začátku sympatická a je pozoruhodné, že jeho city k Holly rostly tím víc, čím víc se ji snažil zachránit. Velkým pomocníkem je mu spolužák, který se dobře vyzná v počítačích a dokáže se nabourat do tajných souborů. Jackson vyrostl v bohatém prostředí soukromých škol a i přes to to není na něm poznat. Neohrnuje nos nad prací a přátelé jsou pro něj jako rodina.

Celá kniha vyznívá skoro až pohádkově, protože některé situace jsou až moc přehnané a nerealistické. Už téma cestování časem je nereálné, ale prostředí okolo něhož hrdina žije je až moc vyumělkované. Vždycky mi přijde nesmyslné, když hrdinovi rodiče ihned souhlasí se vším, co si jejich ratolest vymyslí. A může to být sebevíc nebezpečné nebo neproveditelné. Takhle se rodiče totiž doopravdy nechovají. Ale to je jen drobná výtka, která se netýká jen této knihy, ale více.

Jacksonův příběh po celou dobu pěkně běží a bývá doplněn deníkovými úryvky. Nikde se neřeší zbytečnosti a jede se naplno až do poslední stránky. Nepostrádá vtip, napětí, drama i romantiku. Každý si určitě v této knize něco najde, co ho zaujme a pobaví. Otevřený a docela nečekaný konec nechává otevřená dvířka na možné pokračování. Jelikož je ale v současnosti téměř každá kniha součástí nějaké série, dá se s pokračováním určitě počítat.

Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.