Recenze: Drakova přísaha

května 12, 2013

Český název: Drakova přísaha
Originální název: Dragon's Oath
Autor: P.C. Cast, Kristin Cast
Série: Novela ke Škole noci
Počet stran: 127

Anotace: Drakova přísaha je samostatná povídka přidružená k cyklu Škola noci, věnovaná osudům jedné z jejích postav, bojovníka a učitele šermu Draka Lankforda. Odehrává se v devatenáctém století a vypráví o zapuzeném synovi anglického šlechtice, jenž se stal upírem, odešel do Ameriky a poznal svou budoucí manželku Anastasii. To z lásky k ní kdysi odpřisáhl, že bude svou nezřízenou sílu krotit milosrdenstvím. To pod vlivem této přísahy daroval život podivnému havranovi s lidskýma očima. Avšak nyní – tváří v tvář událostem odehrávajícím se v současnosti – svůj slib odvolává a nahrazuje novým: že už nikdy nikoho neušetří…

---

Drakova přísaha je novela patřící k sérii Škola noci. Školu noci jsem po šestém díle odložila, že dál už se to číst nedá. Už mě to prostě nebavilo, ale věřím, že má tahle série pořád spoustu věrných čtenářů. Že si přečtu tuhle novelu mě ani nenapadlo, ale když jsem na ní narazila v knihovně, tak jsem si ji vzala s tím, že těch pár stran možná nebude zas tak špatných.

Příběh se odehrává v 19. století a dovídáme se o osudech bojovníka Draka Lankforda. Drak byl svým otcem vyhoštěn z Anglie za své nezodpovědné chování a zároveň byl sledován a poté označen. Stal se z něj upír a na lodi odplul do Ameriky, kde nastoupil na Školu noci. Během pár let se z něj stal oblíbený a hodně obletovaný student. Vše se změní ale ve chvíli, kdy na školu nastoupí mladá profesorka nadaná pro magii - Anastasia. Osud je dá dohromady a Drak je ochoten pro Anastasii udělat cokoliv. Přislíbí ji, že bude svoji sílu krotit milosrdenstvím.

Kniha se vrací i do současnosti, kdy Anastasia, Drakova žena, zemřela. Stalo se to díky tomu, že pod vlivem své přísahy daroval Drak život podivnému tvorovi s rudýma očima. Je to totiž krakoun, syn Kalonův. Drak se proto musí rozhodnout, zda pomstí svou jedinou lásku nebo udělí milost.

S Drakem Lankfordem jsme se už setkali v sérii Škola noci, kde vystupoval jako profesor. Příběh Drakova přísaha nás více seznámí s osudem tohoto učitele. Příběh je to docela zajímavý, ale málo rozvinutý. Do 127 stran se toho opravdu moc nevejde. Tím pádem může mnohým příběh připadat nedokončený a hodně narychlo sepsaný. Mě osobně moc nezaujal, možná kdyby se autorky více rozepsaly, tak bych ho ocenila víc. Co se mi ale na knize velmi líbilo byli kresby vložené do každé kapitoly.