RC Review: PoloSvět 3. Léto

Český název: PoloSvět 3. Léto
Originální název: The Demi-Monde: Summer
Autor: Rod Rees
Série: PoloSvět 3
Počet stran: 487
Nakladatelství: Jota

Anotace: Události v PoloSvětě nabírají na dramatičnosti. Heydrich, hnán touhou ovládnout celý PoloSvět, vyhlašuje válku dalšímu sektoru – Sabatii. Její vládkyně, císařovna Wu, má podobný záměr, přičemž spoléhá na supertajnou zbraň, s jejíž pomocí chce vyhladit „nepohodlnou“ polovinu lidstva. Lady IManual, dříve Ella Thomasová, v podobě reinkarnovaného prastarého zla Lilith, za nimi nezaostává a světovlády chce dosáhnout magií. Do cesty jí však vstupuje její bratr Billy vyslaný z reálného světa profesorem Bolem, jenž má své vlastní plány nejen ohledně vývoje v PoloSvětě, ale především na ovládnutí reálného světa prostřednictvím tajemných gřigořů. A obyčejní obyvatelé PoloSvěta doufají, že je spasí Mesiáš. Adeptů je však několik a nikdo přesně neví, kdo z nich je ten pravý… Děj třetího dílu série se odehrává převážně v čínsko-japonské feministické Sabatii, do níž se stahují ti, co uprchli před Heydrichem z ostatních sektorů či jsou nedobrovolně přivedeni, jako například daemon Norma Williamsová a její přátelé z normalistického hnutí. Velikášské záměry vůdců jednotlivých sektorů, nečekaná mocenská spojenectví, rychle se měnící politická situace, zákulisní intriky, proradnost údajných přátel a vynucená spolupráce s dřívějšími nepřáteli – taková je realita PoloSvěta v horkém létě roku 1005.

---

Vracíme se zpět do podivného a krutého virtuálního PoloSvěta. PoloSvět totiž slouží k výcviku americké armády a snaží se simulovat ty nejdrsnější podmínky. Pravda je ale trochu jiná. Hlavním cílem, proč vytvořit tento svět, je totiž ovládnout celou Zemi.

V třetí části nazvané Léto se hlavní postavy dostávají do dalších částí virtuálního světa a Heydrich, který chce ovládnout celý Polosvět, vyhlašuje válku dalšímu sektoru - Sabatii. Čínsko - japonský sektor je význačný tím, že v něm převážně žijí feministky. Vládne v něm císařovna zvaná Wu, která má obdobný záměr jako Heydrich. Oproti němu chce ale "jen" vyhladit nevhodné obyvatelstvo pomocí utajené zbraně.

Heydrich a Wu ale nejsou jediní, kdo touží po kruté světovládě. Elly, dříve Lady IManual, se v podobě reinkarnového zla Lilith snaží dosáhnout světovlády pomocí magie a proto je do Polosvěta vyslán její bratr Billy. Kromě překažení sestřiných plánů, má Billy za úkol pomoci profesorovi Bolemovi k uskutečnění jeho vlastních plánů. Jedná se především o ovládnutí reálného světa a to díky  tajemných gřigořů. Ve stejnou dobu se z Vaňky se stává obyvatel JADu a Norma Williamsová se ne z vlastní vůle vydává do Sabatie.

Dějově je kniha velmi obsáhlá a málokde se najdou nudné části. Autorova fantazie je velmi bohatá a myslím, že by si s ní vystačil na velkou spoustu knih. Spisovatel Rod Rees vytvořil hodně zvláštní svět, ale pokud se opravdu začtete, tak se pak od knihy neodtrhnete. Jeho styl vyprávění vás strhne, protože nenabízí jen jednu, ale hned několik zápletek. Nebojte se ale, že by jste se v knize ztráceli. Každá dějová linie zapadá do druhé. Kniha je plná napětí, intrik a akce, ale taky i vulgarismu.

PoloSvět je jedna z nejoriginálnějších sérií, které jsem četla a každému, kdo má rád fantasy s mírnou dávnou dystopie a steampunku vřele doporučuju.

Děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.