Knižní shrnutí 2012

ledna 02, 2013

Tak jsem to počítala a celkově jsem za rok 2012 přečetla 141 knih. Nevím přesně kolik je to stran, jelikož jsem na stránkách Goodreads přihlásená teprve od května. A proto mám ve svý Reading challenge přečteno 98 knih a to činí 30291 stran. Prostě wau. 
Tohle je můj žebříček knih za rok 2012:

Nejlepší kniha roku 2012: 

Měděný jezdec - Simons Paullina
Tahle kniha mi byla hodně dlouho doporučována a když jsem ji dočetla, neměla jsem slov. Prostě Romeo a Julie ať jdou do kytek, tohle je pravá love story. Nemohla jsem se od knihy odtrhnout, je naproste úžasná, skvělá a plná emocí. Okamžitě jsem chtěla číst další díl. O to víc mě naštvalo, že druhý i třetí díl u nás stále nevyšli a první díl se ani nedá už sehnat. Naštěstí se to ale letos změní a přijde dotisk i vydání dalších dílů. Díky bohu :)

Nejlepší série roku 2012:

Chaos - Patrick Ness
O sérii od Patricka Nesse jsem hodně slyšela i četla. První díl byl pro mě úplně něco novýho a nezvyklýho, především stylem psaním. Druhý díl byl ještě lepší a poslední mě úplně dostal. Ta surovost a naturalita vás strhne. 


Největší překvapení roku 2012:

Mrazivý polibek - Richelle Mead
Sérii Vampírskou akademie miluje spoustu čtenářů. Před více jak rokem jsem teda začala číst první díl této série a po dočtení jsem jenom říkala wtf, co to je kravinu, jak tohle mohl někdo napsat. Prostě jsem to nechápala, co na tom vidíte. Nebavil mě jak děj, tak i postavy a celý ten vymyšlený svět. Pak jsem si ale po roce řekla, že to zkusím znovu a vrhla jsem se na druhý díl. A voila, jako bych četla něco úplně jinýho. Kniha mě bavila a tedka po pár měsících mohu říct, že jsem konečně dočetla celou Vampírskou akademii. 

Nejhezčí pár:

Měděný jezdec - Simons Paullina
Taťána a Alexandr

Nejlepší vymyšlené prostředí roku 2012:

Tanec s draky -  George R. R. Martin
Vítejte ve světě Sedmi království Západozemí, světě plným intrik, konfliktů, dramat, bratrovražd, magie a válek. Ale také ve světě s detailně propracovaným dějem a s komplexně prokreslenými postavami. Pokud milujete fantasy ve stylu Tolkiena, přečtětě si Píseň ledu a ohně a neodtrhnete se. Pátý díl Tanec s draky, který vyšel letos v červnu jen potvrzuje, jak neuvěřitelná je tato série.


Nejočekávanější kniha roku 2012:

Ozubí Reguly - Terry Goodkind
Legenda o Sigurdovi a Gudrún - J.R.R. Tolkien
Ano, ano! Knihy Terryho Goodkinda a J. R. R. Tolkiena budou pro mě vždycky ty nejočekávanější knihy vůbec. Tu první jsem už měla možnost přečíst a prostě Goodkindův svět je úžasný. Doufám, že letos vyjde u nás i jeho zatím poslední vydaná kniha. A taky plánuju re-reading jak Pána prstenů, tak i celou sérii Meč pravdy.

Nejkrásnější obálka:

Loď mezi hvězdami - Beth Revis















Nejnudnější kniha roku 2012:

Šerochodec - Kat Richardson
Tahle knížka mě nebavila. Ale vůbec. Přišlo mi, že vykrádá ze všech možných a lepších knih. Další vinu dávám kostrbatému překladu. Sice jsem ji v originále nečetla, ale tohle bylo "divný". Hlavní hrdinka si mě vůbec nezískala a ostatní postavy si už ani nevybavuju. Jestli si přečtu další díl to je ve hvězdách a když už, tak snad bude lepší jak první. 




Nejdivnější kniha roku 2012:

Modrý měsíc - Laurell K. Hamilton
Knížky o Anitě Blake mám ráda, ale tenhle konkrétně osmý díl mě vůbec nebavil a díky němu jsem si od knih od L.K. Hamilton dala pauzu. Děj mě nezaujal a přišel mi roztahaný, nudný a divný a kolikrát jsem ani nevěděla pořádně o čem je řeč. Snad další díly budou lepší.







You Might Also Like

0 komentářů