Recenze: Drakie

října 10, 2012

Český název: Drakie
Originální název: Firelight
Autor: Sophie Jordan
Série: Firelight 1
Počet stran: 296

Anotace: Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu.

Jacindina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit. Jediným světlem je pro Jacindu Will, který v ní rozdmýchává její dračí podstatu. Cítí k němu neodolatelnou přitažlivost, ale přitom zná jeho temné tajemství. On a jeho rodina jsou lovci. Za každou cenu by se mu měla vyhýbat. Tak málo stačí, aby se z ní navždy stal člověk!

---

Tohle je příběh dračí dívky Jacindy. Jacinda patří mezi potomky dávných draků a dokáže na sebe brát podobu draka. Žije ukrytá se svým kmenem a svoji podobu draka může ukázato pouze v noci. Drakiim a drakiům totiž hrozí neustále nebezpečí ze strany lovců draků. Ve svém kmeni patří Jacinda mezi důležité členy. Má totiž zvláštní schopnost, která se neobjevila už několik stovek let. Umí dštít oheň a proto je zaslíbena budoucímu alfa samci Cassianovi. Jacindě se ale toto rozhodnutí nelíbí a dělá, co chce. Tohle ji ale přivede do problémů a to ve chvíli, kdy se se svou kamarádkou rozhodnou proměnit v draka a málem je chytí lovci draků. Během snahy zachránit si život, si Jacinda všimne jednoho mladého lovce. Po útoku se Jacindina matka rozhodne, že už dál nebudou žít v kmeni a odveze Jacindu a její sestru pryč, do lidské civilizace. A tam začne Jacinda novou etapu svého života.

Máte rádi draky? A co třeba romantické příběhy? Tak pak je pro vás Drakie jako stvořená. Kniha je sice o dracích, ale srovnávat ji třeba s Hobitem, Eragonem či sérií Mečem pravdy nebudu. Tady se jedná trochu o jiné draky. Děj se odehrává v našem světě a hlavní postava řeší jak své dračí problémy, ale i problémy dospívající dívky. Jacinda se jen horko těžko srovnává s tím, že musí nastoupit na novou školu, potkávat nové lidi, ale hlavně udržet její dračí podstatu u ledu. Její matka ji neustále připomíná, že když se přestane proměnovat, její dračí duše umře a ona bude jako každá jiná dívka nebo jako její sestra. Její sestra se bohužel nenarodila s dračím genem a tak byla pro kmen jen zbytečností. V novém prostředí a škole vidí vidnu nového a lepšího života. Života, kde ji nikdo nepřipomíná, jaký vzácný dar to Jacinda má. Jacinda se ale nechce vzdát svého dračí duše a názory své matky a sestry ji nebrání se nadále proměňovat.

Co ale každého zaujme nejvíc jsou ty romantické části. Skoro jako vystřižené z Romea a Julie - dva nepřátelské rody jsou tu reprentovány dračími lidmi a lovci draků. Jacinda a Will se zamilují téměř na první pohled a dopomáhá tomu i skutečnost, že Will navstěvuje školu, kam Jacinda nastoupila. Jejich vztah se pomalu, ale s jistotou rozvíjí celou knihu a budete jim po celou dobu fandit.

Kniha se četla úžasně a hrozně rychle. Těch 300 stran je člověk schopný přečíst za pár hodin a děj vás nenechá knihu odložit. A překvapující konec vás prostě bude nutit chtít číst dál a dál. Na další díl si ale budeme muset chvílu počkat, vychází až v prosinci. Série obsahuje celkově tři díly a postupně vychází u nakladatelství CooBoo.