Tip na audioknihu - Smrtka

července 08, 2020


S audioknihami se teď roztrhl pytel. A je to jen dobře, protože i mě dost baví a čím větší "rozptyl", tím lépe. 😊
Moje poslední poslechnutou je Smrtka, kterou jsem v klasické podobě četla zhruba před dvěma roky a bylo super si ji připomenout. A co o vlastně jde?
V jedné alternativní budoucnosti existuje náš svět, kde lidé neumírají. Nemoci byly poraženy a když se vám stane smrtelná nehoda, prostě vás oživí. Nebaví vás staré tělo? Dostanete nové, mladší a krásnější. Pojem vražda je lidem cizí, neznají ho. Čeho se ale bojí, jsou smrtky. Tito vyvolení totiž mají jeden jediný úkol - kosit. Smrtky vznikly především proto, aby zabránili přelidnění, aby zachovali přirozenou rovnováhu. Stát se smrtkou je tak na jednu stranu významné poslání, na druhou je to ale nekonečné prokletí. Ne každý o to stojí. Citra a Rowan tuto šanci dostali a stali se učedníky smrtky Faradaye. Tím vyvoleným ale může být pouze jeden z nich.
V záplavě young adult románů je Smrtka jednou z třešniček na dortu. Je zábavná, akční a napínavá až do samotného konce. Neal Shusterman se svými hrdiny totiž řeší otázku lidství, obětování i otázku týkající se rodiny a lásky. Prostřednictvím různorodých charakterů pak ukazuje nejrůznější stránky možných odpovědí. Smrtky totiž vznikly proto, aby zachovali lidskou rovnováhu, ale nabízí se zde otázka, zda nesmrtnost nebyl spíše krok k horšímu, ke ztrátě samotné lidskosti. Jsme stále lidské bytosti, když bereme jiným život? Kdo si zaslouží dále žít a kdo ne?
Audiokniha mě neskutečně bavila. Pamatuji si, že z knihy samotné jsem byla nadšená a v této podobě je to snad ještě lepší. Líbilo se mi střídání mužského i ženského vypravěče, pěkně se v tom totiž orientovalo. Hudební podkres byl vhodně vybraný, interpretace víceméně bezchybná a řekla bych i dobře zvládnutá po emotivní stránce. Hodnotím stejně jako knihu 5/5 a děkuji @tembr_audioknihy

You Might Also Like

0 komentářů