Blade Runner | audiokniha

dubna 08, 2020

Jak jste na tom s audioknihami? Já jsem se jim poměrně dlouho vyhýbala. Zkusila jsem asi dvě a pak minimálně rok nic. Asi čtvrt roku jsem ale pracovala z domu a dala jsem tak audioknihám druhou šanci. Dobré je určitě začít něčím, co už jste třeba četli. A tak tu pro vás mám doporučení na knihu a její audio podobu, kterou jsem četla několikrát a audiokniha rozhodně nezaostává.



Blade Runner je ve sci-fi žánru už klasika. Má povedené filmové zpracování, slušné volné pokračování a já se k ní ráda vracím. Jedná se spíše ale o komorní příběh než o velkou akční jízdu. Zobrazuje svět v budoucnosti, kdy život na Zemi je spíše utrpením a pro obyčejného člověka se jedná o noční můru. Většina lidí tak žije na koloniích ve vesmíru, kde jim jako pomocná síla slouží androidi. Občas se ale stane, že takový android uteče a objeví se na Zemi. Takové "uprchlíky", jejich identifikaci a následnou likvidaci pak dostávají na starost tzv. lovci, blade runneři.

Tento příběh, stejně tak i jiné Dickovi knihy, se hodně točí okolo otázek samotného lidství a celkově o náhled do života člověka, který je "unavený". Unavený svou prací, místem, kde žije, světem, který obývá. Stačilo jedno setkání, jedno odlišené zamyšlení a jeho život hned nabral jiný směr. Objevily se nové otázky, nové myšlenky. Rick Deckard najednou stojí před něčím, co ho dosud míjelo. A není to jen hmatatelné nebezpečí, ale především jeho vlastní, uvnitř jeho hlavy. Svět najednou vypadá úplně jinak. Deckardův příběh je tak plný melancholie, smutku a celkové odevzdanosti. Na jednu stranu to chce vzdát a mechanicky plnit to, co má, ale ty otázky, myšlenky a nové pocity jsou nezastavitelné. Vždycky si najdou svou cestičku ven a pohltí vás.


Blade Runner není nejlehčí čtení, o to víc vám tedy doporučím audioknihu, která vám tento ojedinělý příběh přiblíží mnohem lehčeji. Zároveň vám přinese i tu správnou atmosféru, má slušné tempo a komorní příběh posouvá v závěru do akčnější roviny. Člověk se při poslechu nejednou zamyslí nad tím, kde je ta hranice. Hranice mez lidstvím a uměle vytvořeným životem. Protože tím, jak jde vývoj dopředu, tak se ta hranice pomalu a nenápadně začíná vytrácet. A jsme to my, lidé, kdo tu hranici maže a zároveň se ji snažíme udržet na stejném místě.


Český název: Blade Runner Originální název: Blade Runner  | Autor: Philip K. Dick Interpret: Martin Myšička Délka: 7:07 hodin  | Nakladatelství: OneHotBook
Hodnocení: 5/5
Za poskytnutí audioknihy děkuji OneHotBook.

You Might Also Like

0 komentářů