Oathbringer | Sanderson píše #1

března 30, 2016

Zdroj

O co jde? O název třetího dílu Archivu bouřné záře. Na tuto knihu se hodně třepu, ale ještě si počkám hodně hodně hodně dlouho. Podle oficiální stránky Brandona Sandersona je autor teprve ve 44 % prvního psaní. A knihu pak čeká ještě nějaké to beta čtení, korekce a pak u nás ještě překlad. A co o psaní napsal sám autor na začátku roku?

"Psaní jde velmi dobře. Aktuálně pracuji na třetí knize s názvem Oathbringer a jedná se o můj hlavní projekt. A dokud kniha nebude hotová, nebudu rozepisovat žádné další knihy. 

Datum vydání je stále nestálé a neustále se mění. I když knihu možná dokončím začátkem příštího roku, může trvat i další rok než knihu uvidí moji čtenáři. Tyto knihy potřebují určitý čas na přípravu a úpravu, z toho důvodu jsem řekl, že vydání v roce 2016 je nereálné. Uvidíme, jak to bude s příštím rokem. 

Znamená to tedy, že se můžete dočkat jedné knihy z Archivu každých osmnáct měsíců? To bohužel ne. Čím víc v tom jsem, tím víc jsem nejistý. Jen napsat hrubý obrys pro Oathbringer trvalo skoro rok, proto není možné říci, jak často budou knihy vycházet. 

Archiv bouřné záře budu psát tak rychle, jak jen to půjde. Považuji to za můj hlavní projekt pro následujících deset, možná dvacet let a jsem tomu naprosto oddaný. Jak už jsem ale jednou řekl, každý díl je jako soubor čtyř knih v jednom. Takže i když vydám jeden díl za tři roky, tak dostanete "čtyři" knihy v průběhu tří let. Pokusím se ale zrychlit tempo a dostat ze sebe navíc i nějaké povídky."

A teď něco k názvu knihy. Trochu jsem googlila, protože Oathbringer mi vůbec nic neříkalo. A jedná se o anglický název Dalinarova střepkordu, tedy o čepel dlouhou šest stop, mírně zakřivenou s vlnkovaným zoubkováním blízko rukojeti a zahnutá jako háček na chytání ryb - a teď dotaz pro všechny, kdo četli Cestu králů - Bylo někdy někde řečeno, jak se Dalinarův střepkord jmenuje v češtině? O víkendu jsem si listovala prvním dílem a nějak si nemůžu vybavit, že by to tam bylo. Kdo ale četl knihu Cesta králů, tak ví, že Dalinar se svého střepkordu dobrovolně vzdal výměnou za skupinu mostařů v čele s Kaladinem. A jak to tak vypadá, bude mít tato zbraň určitou a důležitou roli v nadcházejících událostech. 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Myslím, že česky je Meč Přísahy. Jinak se už nemůžu dočkat, podle mě je Archiv lepší než Mistborn, ale než to všechno dopíše, tak mi bude přes čtyřicet:)
    Jestli se zajímáš i o komiksy, tak v červnu má vyjít Sandersonův komiks White Sand odehrávající se také v Kosmíru. Na jeho blogu je zveřejněno i pár kreseb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za info :) Jinak o komiksu vím a budu o něm taky psát, jsem na něj hodně zvědavá.

      Vymazat