Recenze: Živí mrtví - Zkáza

srpna 23, 2015

Zdálo se, že to nejhorší mají za sebou. Pozůstalé zbytky městečka Woodbury se snaží vzpamatovat z tyranie a děsivé nadvlády Guvernéra. Snaží se obnovit vzájemnou spolupráci a vytvořit novou komunitu, která by žila v poklidu a míru. Bohužel se jim ale klidu nedostane, protože se na Woodbury žene zkáza. Zkáza v podobě několika stovek oživlých mrtvol.

Živí mrtví patří ve světě mezi velký fenomén a to především díky komiksové sérii a pak i díky seriálovému zpracování. Jak už to ale bývá zvykem, příběh se dočkal i knižní podoby. V hlavních rolích ale nenajdete svoje oblíbence z televizní show. Pozornost je totiž zaměřena na úplně nové postavy a nové příběhy. Živí mrtví - Zkáza je v pořadí už pátým pokračováním zombie série, kterou mají na svědomí Robert Kirkman a Jay Bonansinga. Tentokrát se ale režie ujal sám Bonansigna

Příběh se odehrává těsně po událostech z minulé knihy. Jeden nepřítel byl poražen, ale za branami města se objevuje další a mnohonásobně nebezpečnější. Z anotace se zápletka zdá zajímavá a až mrazivá, výsledek je ale bohužel trochu jiný. Kniha je sice psána jednoduše, atmosféra příběhu už ale není taková jako u předchozích dílů. Postrádá něco, co by ji povzneslo. Jay Bonansigna zdatně navazuje na předchozí díly, ale jakoby mu došli zajímavé nápady.

Dějová zápletka ale není nejslabším článkem tohoto dílu. Jsou jim i hlavní postavy. Často se chovají neuvážlivě, zmateně a hlavně se nechávají unést okamžikem. Kam zmizeli ty silné a důvěryhodné charaktery? Nahradili je ovlivnitelní a slabí lidé, kteří už neví, jak dál. Situace je nutí dělat chybná rozhodnutí a často se ukáže, že i krvežíznivá zombie je milosrdnější, než kdejaký muž nebo žena.

Pokud se ale povznesete nad nedostatky této knihy, čtení si užijete. Příběh je nenáročný, psaný lehce a poutavě. Autor se při psaní asi moc neomezoval, protože v knize najdete často i velmi drsné a krvavé detaily. Ale takový ten svět, plný zombie, je. Drsný, krvavý a plný temnoty. A ta temnota se ukrývá nejen v opuštěných domech, ale i v samotných lidech.

Český název: Živí mrtví - ZkázaOriginální název: The Walking Dead - Descent | Autor: Jay Bonansigna Série: Živí mrtví 5 Počet stran: 320 Nakladatelství: Baronet Žánr: Dystopia, Horror, Post - apocalyptic
Hodnocení: 3/5

Děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzní knihy.