Recenze: Nejkrásnější (Měsíční kroniky 3,5)

června 16, 2015

Retelling neboli převyprávění klasických pohádek zažívá velkou vlnu oblíbenosti. Mezi nejoriginálnější a nejoblíbenější se jednoznačně řadí Měsíční kroniky od Marissy Meyer. Fanoušci čtyřdílné série momentálně netrpělivě čekají na podzim, kdy vyjde poslední díl s názvem Winter. Aby autorka trochu fanouškům pomohla od čekání, napsala i krátkou novelu, která vypráví počáteční osudy největšího záporáka knihy - královny Levany.

Měsíční království zažívá velký smutek. Král i královna zahynuli a trůn tak připadl na starost princeznám Channary a Levaně. Channary jako ta starší se pak má stát samotnou následnicí. Dívka ale dává radši přednost zábavě a krásným mužům, kdežto mladší Levana se ukáže jako ta, která podědila ty pravé vladařské vlastnosti.

Levana vždycky vyrůstala ve stínu své starší sestry. To Channary byla ta krásná a oblíbená a Levana byla nucena ukrývat svou pravou tvář. Channary se dostávala všechna pozornost a Levana stála ve stínu, sama. Jejím jediným přítelem se tak stal velitel stráží Evret.

Novela Nejkrásnější vypráví příběh dospívání princezny Levany, kterou všichni známe jako krutou a nemilosrdnou královnu, která se hlavním hrdinkám Cinder, Scarlett a Cress snaží pořádně znepříjemnit život. Čtenář tak může poznat teprve šestnáctiletou dívku, které se v životě nedostalo moc lásky a přátelství. Jako by se ji osud snažil házet klacky pod nohy vždy a všude. Všechny události v jejím mládí ji tak velice poznamenali a pomohli tak přetvořit její osobnost.

Celý příběh se odehrává několik let před událostmi známými z hlavních knih a kromě samotné Levany může čtenář poznat i další postavy, které byli v příbězích jen lehce zmíněni. Příkladem je samotná Levanina sestra a matka Cinder - Channary. Autorka si pro čtenáře připravila docela překvapení, protože Channary se od prvních stránek nejeví jako milující a laskavá osoba, kterou Cinder je. Proto se nabízí otázka, kdo je Cindeřiným otcem? Jestli se to autorka rozhodne někdy prozradit, uvidíme časem.

Nejkrásnější je kniha, která se snaží ukázat trochu jinou stránku světla. Snaží se ukázat, že i když je Levana zvrácená a krutá, dříve taková nemusela být. Možná. Bohužel se ale narodila na špatném místě v nesprávnou dobu. Autorka se ji možná snažila trochu před čtenáři omilostnit, někdy se ale Levana zachovala špatně i když nemusela. Někdy se totiž člověk narodí se zlou stránkou a je pouze na něm jestli se projeví naplno nebo ne.

Český název: Nejkrásnější | Originální název: Fairest | Autor: Marissa Meyer Série: Měsíční kroniky 3,5 Počet stran: 192 Nakladatelství: Egmont Žánr: Fantasy, Dystopia, Retellings
Hodnocení: 4/5
Recenzi najdete i na webu fantasyknihy.eu