Recenze: Harry Potter a Tajemná komnata

Český název: Harry Potter a Tajemná komnata
Originální název: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Autor: J.K. Rowling
Série: Harry Potter 2
Počet stran: 288
Nakladatelství: Albatros

Anotace: Harry se vrací po prázdninách do školy a netuší, že tentokrát mu hrozí smrtelné nebezpečí. V Bradavicích se začínají dít prapodivné věci, při kterých tuhne krev v žilách, a nikdo z žáků netuší, že pradávná legenda se stala skutečností...

TAJEMNÁ KOMNATA SE ZNOVU OTEVŘELA!

---

Uběhla půlka prázdnin a Harry Potter se cítí stejně jako před rokem. Osamocený a odstrkovaný. Dursleyovi mu nepopřáli k narozeninám a ani jeden z jeho spolužáků mu nenapsal za celé léto. Ani se nemůže pilně připravovat do školy, protože všechny jeho kouzelné školní pomůcky byli schované pod schody. Léto je pro něj jedna obrovská nuda. Až do večera, kdy se v jeho pokoji objeví podivné stvoření. Skřítek Doby, který ho zapřisáhá, aby se Harry už nikdy nevrátil do Bradavic, protože mu hrozí velké nebezpečí. Pro Harryho jsou Bradavice ale jediný domov, a tak díky Dobymu dostane upozornění od Ministerstva kvůli nedovolenému kouzlení. Harry se cítí ještě více ztracený a nemůže uvěřit vlastním očím, když se v noci u jeho okna, v očarovaném autě, objeví jeho nejlepší kamarád Ron se svými bratry a odvezou si ho k sobě domů. Nový školní rok tak může naplno začít. A bude to rok, na který nikdo nezapomene. Plný podivných věcí, napadnutých spolužáků a hadích řečích. Pradávná legenda, Tajemná komnata, byla totiž znovu otevřena.

Tajemná komnata sice patří mezi slabší díly Harryho Pottera, ale stále se pořád čte dobře a příběh mě pohlcuje stejně jako před několika lety, když jsem Tajemnou komnatu četla poprvé. Příběh je velice originální a po celou dobu čtení se postupně odhaluje, kdo a proč komnatu otevřel. Pro ty, kteří si říkali, že se tento díl nebude týkat Voldemorta, to muselo být velké překvapení. Se čtením si ale každý uvědomuje, že atmosféra příběhu značně přituhuje a není to už jen čtení pro malé děti. S dalšími díly se toto pravidlo jen více a více stupňuje.

Druhý rok v Bradavicích se nese v duchu nejen napadených spolužáků, ale i ducha a školníkovi kočky. A tak ústřední trojice - Harry, Ron a Hermiona začnou pomalu ale jistě pátrat potom, kdo je Zmijozelův dědic a proč napadá spolužáky z mudlovských rodin. Harry se letos i poprvé setkává s nepřízní osudu, kdy ho půlka školy začne považovat za dědice Zmijozelovi koleje, protože u sebe objeví novou schopnost a to možnost dorozumívat se s hady.

Kromě starých známých se objeví i několik nových postav. Za zmínku stojí nejvíce určitě nový učitel obrany proti černé magii a tím je Zlatoslav Lockhart. Doslova nemožný a slávou hýčkaný učitel se několikrát projeví jako původce několika vtipných scén. Kromě známých duchů se Harry seznámí i s Ufňukanou Uršulou, která straší na dívčích záchodcích. Uršulu nikdo nemám moc v lásce, ale v závěru se ukáže, že v celé té zapeklité situaci má i ona svoji roli.

Tajemná komnata je úžasné čtení, plné kouzel a záhad. Odkrývání kdo je Zmijozelův dědic je opravdu zajímavé a autorka skvěle celý příběh vymyslela a složitě ho zamotala. Kdo ale vydrží až do konce, dozví se nejen, kdo je nebezpečný útočník, ale spoustu nových a důležitých informací z minulosti. A všechno do sebe až neskutečně zapadá.