března 22, 2013

Český název: Vášeň
Originální název: The Passion
Autor: L. J. Smith
Série: Temné vize 3
Počet stran: 256

Anotace: Kaitlyn a jejím přátelům se podařilo získat úlomek čistého křišťálu od Bratrstva. Ten může zničit zrůdný krystal pana Zetese, který páchá zlo. Nejprve však musí najít místo, kde je krystal schovaný. Kaitlyn se proto rozhodne pro návrat do institutu, protože jako tajný špeh má šanci úkryt najít. Podaří se skupině nadaných studentů porazit pana Zetese? Jaké nebezpečí hrozí Kaitlyn?

---

Kaitlyn a jejím čtyřem kamarádům se konečně podařilo získat kus zlomeného čistého křišťálu. Jedině tento krystal totiž dokáže zničit zrůdný krystal, který vlastní pan Zetes. Mají sice krystal, ale na druhou stranu je opustil Gabriel, přidal se k Zetesovi a pomáhá mu dostat úlomek čistého krystalu. Proto Kaitlyn nenapadne nic jiného než hrát tajného špeha, opustí své kamarády a vydá se zpátky do institutu.

Když se dostane do institutu, má co dělat, aby přesvědčila nejen Gabriela, ale taky Zetese a všechny nové obyvatele institutu o své loajálnosti. Bývalý obyvatelé jsou vlastně předchozí studenti, které Zetes objevíl a díky jeho výzkumu a pokusům se z nich stali šílenci a pomatenci. Kaitlyn se začala pomalu chovat jako skoro dospělá a už nedělala taková hloupá rozhodnutí jako v předchozích dílech.

Poslední díl série Temné vize jsem nenechala dlouho ležet v knihovně a pustila jsem se hnedka do čtení. Byla jsem totiž zvědavá jak celou sérii autorka ukončí. Temné vize zatím považuju za nejzdařilejší sérii, kterou autorka vyplodila. Konec knihy byl možná trochu předvídatelný, ale to knize na ničem neubralo.

Celá série byla dobře ukončena a možná se měla autorka věnovat spíše psaní něčeho takového než psaní nekonečné série Upíří deníky. Ta série je prostě podle mého názoru otřesná a vůbec se nedá srovnat s jejím seriálovým zpracováním.