Recenze: Rudá jako rubín

Český název: Rudá jako rubín
Originální název: Rubinrot: Liebe geht durch alle Zeiten
Autor: Kerstin Gier
Série: Drahokamy 1
Počet stran: 336
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?

---

Rudá jako rubín vypráví o zvláštní rodině, která žije v obrovském a honosném domě. Hlavní postavou je Gwendolyn, která žije nejen se svými sourozenci a matkou, ale také se svou  babičkou, tetou i pratetou. Všechny ale zajímá jen jedna věc, kdy se u její sestřenice objeví dědičný gen, který dané osobě dovoluje skákat v čase. Většinu času žila Gwen ve stínu své sestřenice, ale to ji plně vynahrazovala kamarádka Leslie a taky skutečnost, že dokáže komunikovat s duchy. Proto je pro ni i pro celou rodinu obrovské překvapení, když se sama ocitne v minulosti. Rodina ji ze začáku nechce uvěřit a myslí si, že chce jen na sebe upoutat pozornost. Důkazy jsou ale jasné a tak se Gwen stává součástí jednoho proroctví a důležitého úkolu...

Kniha byla dobrá, hodně dobrá. Na to že je určená hodně pro dospívající, tak mě bavila a přečtenou jsem ji měla za chvíli. A téma cestování v čase mě hodně chytlo. Český překlad byl podle mě hodně dobrý, protože kniha se četla s úplnou lehkostí a nenašla jsem tam žádné kostrbaté překlepy a divný výrazy.

Hlavní postavu Gwen jsem si oblíbila hnedka. Nebyla to žádná namyšlená pipina nebo holka s divnými názory na svět. Její nevědomost mě kolikrát hodně pobavila. A její kamarádka Leslie byla taky skvělá. Hnedka když se dozvěděla o tajemném genu, byla hnedka aktivní se vším Gwen pomáhat a taky jí byla velkou oporou. Koho jsem moc nemusela, byla Gwendolynina sestřenice, která byla docela dosti dlouho uražená tím, že nezískala důležitý gen. Jakoby ji ho Gwen sama ukradla. Za zmínku ještě stojí také postava Gideona, hlavní a také podstatná část můžského osazenstva.

Už tedka se těším, až si přečtu další díl. Kniha mě vážně hodně bavila a cestování v čase byla zajímavé. Každý určitě někdy přemýšlel, jaké by to bylo, kdyby se mohl vrátit v čase a podívat se třeba na své předky nebo na důležité historické okamžiky.

Kromě těšení se na další díl, který už vyšel v loňském roce, se letos dočkáme filmového zpracování. Film bude mít premieru 14.března 2013.