Recenze: Kořist

Autor: Andrew Fukuda
Série: Hon 2
Počet stran: 342
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Dystopia, Young Adult, Vampires

××××××××××××××××××××××××××××

Hon neskončil... Gen, společně s ostatními přeživšími, prchá před krvežíznivými upíry. Cestují po vodě, přesně podle instrukcí Vědce, který jim slíbil zemi plnou medu, mléka, prostě ráj na zemi. Gen by měl myslet na své přežití a hlavně na to, jaká je pravá identita Vědce. Ve svých vzpomínkách se ale vrací k Záři, která mu pomohla uprchnout a která je s největší pravděpodobností určitě už mrtvá.

Síly jim docházejí a upíři jsou každou noc čím dál nebezpečnější. Jejich cesta je ale zavede do zvláštní a utajené komunity lidí. Vesnička Misie se na první pohled jeví jako poslední útočiště, kde nehrozí nebezpečí a jídla je dosti. Téměř jako ten slíbený ráj na zemi. Po pár dnech si ale Gen všimne několika podivností. Ve vesnici jsou jen mladé dívky a staří muži. Kde jsou děti a dospívající chlapci? A proč mají taková zvláštní pravidla? Obyvatelé Misie skrývají nejedno tajemství a Gen se rozhodne je objevit.

Andrew Fukuda se svým Honem přišel s něčím jiným. Představil dystopický svět, kde vládnou lidé neboli upíři a poslední zbytky lidstva, tedy glupani, jsou nuceni se ukrývat nebo předstírat. Takový byl i Gen, který si v posledních letech hrál na upíra a docela překvapivě mu to vycházelo. Pak ale přišel Hon a všechno se změnilo. Z Gena je teď štvaná zvěř, kořist. Díky svému předstírání si ale čtenář nemohl na Gena udělat pořádný názor. Byl to hrdina, který se představoval jako někdo úplně jiný a až teprve ve druhém díle se jeho pravý charakter mohl naplno ukázat.

Kromě Gena a jeho neustálých zmatených myšlenek se dostávají do popředí i ostatní členové jeho skupiny. Především Sisy se ukáže jako nepostradatelný a občas i logicky uvažující člen. Je to jediná dívka, která s nimi cestuje a dokáže si prosadit své slovo. Všichni to jsou ale mladí a teprve dospívající lidé, proto je jejich uvažování občas nedospělé a hloupé.

Velkým pozitivem je ale styl, jakým autor píše. Je prostě strhující. I přes slabší dějovou linku dokáže zaujmout. Andrew Fukuda píše jednoduše, kapitoly jsou převážně dosti krátké a výstižné. Kniha by ale potřebovala více rozvinout svět, který Fukuda stvořil. Zamyslet se nad občasnými nelogičnostmi a propracovat ho více do detailů. Pak by tato série byla naprosto dokonalá.

I když se o druhých dílech většinou mluví, že jsou slabší než první, tady platí opak. Kořist je lepší. Ať už se jedná o dějovou linku, tak i o rozvoj hlavních postav. Příběh nepostrádá akci ani napětí, nevynechává i chvíle překvapení či rozuzlení některých tajemství. Závěr je pak jako u předchozího dílu velmi otevřený a nese v sobě kapku překvapení, nad kterým pak můžeme po dočtení přemýšlet.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy na recenzi
Zdroj: obálka | obrázek