RC Review: Magie střelného prachu

Originální název: Gunmetal Magic
Autor: Ilona Andrews
Série: Svět Kate Daniels 1, Kate Daniels 5,5
Počet stran: 352
Nakladatelství: FANTOM Print
Žánr: Urban Fantasy, Paranormal, Magic, Adult

Anotace: Andreu Nashovou možná vyhodili z řad Rytířů milosrdné pomoci jen proto, že je podle nich „hřích“ být kožoměncem, ale ona se odmítá stáhnout do ústraní a lízat si rány. Možná přišla o vše, na čem dosud usilovně pracovala, ale když jí život staví do cesty překážky, je připravená se s nimi porvat – jen si na to musí vybrat ten správný kalibr. Zatímco se snaží znovu najít pevnou půdu pod nohama, pracuje pro Špičkově ostrou vyšetřovací agenturu, firmu své nejlepší kamarádky Kate Danielsové.
Ale když někdo nečekaně zabije kožoměnce pracující pro Rafaela Medranu, Andreina bývalého milence a alfu samců klanu Boud, dostane na starost ten nejhorší případ ve své kariéře. Andrea a Rafael budou muset spolupracovat, aby polapili mocného zabijáka, a stihnout to dřív, než se stačí zabít navzájem nebo než to jejich záhadný cíl udělá za ně. Ale když zachraňujete svět, občas je nějaká menší oběť potřeba, nebo ne?

O Andree Nashové mohli čtenáři urban fantasy už něco málo slyšet. Je to totiž nejlepší kamarádka Kate Daniels. Dříve pracovala pro Řád rytířů milosrdné pomoci, pak se ale zjistilo, že Andrea není jen obyčejný člověk, ale kožoměnec. Z Řádu ji tak vykopli a ona se uzavřela. Nejen před světem, ale i před svými přáteli a mužem, kterého milovala. Teď se ale vrací zpět a v plné síle.

Špičkově ostrá detektivní agentura patří do správy Chotě Pána Šelem, neboli do správy Kate Daniels. Ta svou nejlepší kamarádku zaměstnala, protože zde může zužitkovat své několikaleté zkušenosti z Řádu a výcviku v Akademii. Andrea tak může nejen najít pevnou půdu pod nohama, ale dát svému životu nový řád. To ji přivádí k případu několikanásobné vraždy kožoměnců, kteří patřili pod alfu boud Rafaela, jejího bývalého přítele. Andrea tak nejen že musí překonat všechny pocity, které v sobě drží, ale musí se naučit s Rafaelem spolupracovat. Protože jen díky tomu můžou najít vraha svých blízkých.

Magie střelného prachu představuje novou hrdinku, Andreu. Andrea patří mezi boudy, kožoměnce. Dlouhou dobu se ji její pravá totožnost dařila skrývat. Andrea je ale jiná než Kate. Její vyšetřování probíhá většinou obdobně, jak je čtenář zvyklý z jiných detektivních knih. Sbírá jeden důkaz za druhým, hledá vodítka, hledá spojení, hledá podezřelé. Díky tomu se ale často dostává do situací, kdy dostává pěkně zabrat. Kromě fyzické náročnosti se ale musí vypořádat i s tou psychickou stránkou. Její vztah s Rafaelem byl v minulosti dosti výbušný a výbušný je i teď, kdy si chtějí zlámat navzájem vaz. Jejich pokusy o usmíření, které se dobře doplňují s pokusy o zabití jeden druhého, jsou pak nečekaně ty nejlepší a nejvtipnější scény z celé knihy.

V této nové knize navazující na sérii Kate Daniels se mihnou i staří známí, jako Kate a Curran. Nemají ale tolik prostoru jako hlavní hrdinka Andrea a její společníci. Postava Andrey se autorům podařilo představit už v kratší povídce. V této knize ale dostává její charakter plnou moc a naplno se projevuje. Její hrdinka je nejen chytrá a dobrosrdečná, ale nebojí se klidně chodit polonahá a napůl proměněná, jen aby našla všechny usvědčující důkazy. Navíc se vyznačuje značnými bojovnými schopnostmi a tím kniha dostává větší spád a o akční scény není nouze. Celý příběh se ale nese v lehkém duchu, čte se velmi svěže, dokáže nejen překvapit, ale hlavně i pobavit. Andrea prostě patří mezi ty hrdinky, které si oblíbíte od prvních stran.

Na posledních asi sto stranách už čtenáře ale nečeká osud Andrey, ale známe dvojice Kate a Currana. Povídka zvaná Magické dary byla poprvé zveřejněna na konci roku 2011, jako dárek pro věrné čtenáře. V krátké novelce se Kate a Curran rozhodnou na chvíli zapomenout na své povinosti a strávit přijemný večer ve dvou u jídla. Bohužel se stanou svědky smrti mladé navigátorky. Jako smrtící zbraň je pak označen magický náhrdelník na jejím krku, který se pak shodou náhod dostane na krk malého chlapce. Kate a Curran se proto rozhodnou chlapce zachránit a vypátrat původního majitele.

Povídka je to opravdu svěží, nezaobírá se zbytečnostmi a naplno se věnuje záchraně chlapce. Mezi hlavními protagonisty to pořád pěkně jiskří, nebrání se vtipným či sarkastickým poznámkám. Přítomnost vikingů je navíc pěkným a hlavněm veselým obohacením příběhu.

Magie střelného prachu i její doplňující povídka se odehrávájí v jedné době, v jakém pořadí je ale bude čtenář číst, je na něm. Obě části jsou ale skvělá čtení plná humoru, vynikajících a strhujících scén. Příběh nenudí ani ve slabších částech a detektivní nádech obou částí je velkým plusem celé knihy. Hrdinové jsou  nejen sympatičtí, ale dokáží si dělat legraci sami ze sebe a člověk se dokáže do (některých) jejich pocitů vcítit. Ilona Andrews potvrzuje, že je v žánru urban fantasy nepřekonatelná.

Děkuji nakladatelství Fantom Print za poskytnutí recenzního ebooku.
Recenzi najdete i na stránkách fantasyknihy.eu
Zdroje: obálka | obrázek