Svět Knihy 2014 | Report

května 19, 2014

Svět Knihy, známý a největší český knižní veletrh. Jaký letos byl? Jedním slovem se to asi shrnout nedá, hlavně teda pro ty, kteří patří mezi velké knihomoly a také pro ty, kteří byli na veletrhu poprvé. Jako třeba já.

Pražský veletrh je opravdu velká událost a já se na ni těšila už od loňska, kdy jsem kvůli škole jet nemohla. Letos jsem ale chtěla jet, i kdyby se dělo nevím co a moje přání se splnilo. Veletrh trvá celkově čtyři dny a já se rozhodla ho navštívit v sobotu. Společně s dalšími čtyři knihomoly - Verunkou, Vojtou, Anet a Eliškou, jsem v sobotu brzo ráno vyrazila z Brna. Cesta uběhla neuvěřitelně rychle, protože jsme si s Verunkou neustále povídaly.


Praha nás pak přívitala s dosti nemilým počasím, ale to nás neodradilo, aby jsme se na veletrh vydali pěšky. No a pak, když jsem byli na místě, přišlo jedno nadšení za druhým. Už u vstupu jsem si všímala přítomnosti pár blogerek, ale vevnitř se jich to tam hemžilo snad všude. Když bych pak měla celý den popsat jen pár slovy bylo by to - obrovské množství knih, skvělá společnost, spisovatelé a tlačenice. Knihy byli opravdu všude! Spousta stánků, známá nakladatelství, samotní redaktoři a taky velká spousta návštěvníků. Musím řící, že v části věnované Knižnímu klubu se opravdu nedalo hnout. 

Kromě knih tu byla šance poznat i samotné redaktory a lidi, pro které, my blogeři, píšeme recenze. Nejvíce mi v paměti uvízla Míša z nakladatelství Jota, která si s náma chvíli povídala a řekla nám, co můžeme v budoucnu od Joty čekat. Bylo to opravdu milé setkání. Nebyl by to ale ten pravý veletrh bez samotných spisovatelů. Nejvíce očekávaný byl asi švédský autor trilogie Game Anderse de la Motte, který sice na fotce vypadá trochu děsivě, ale na živo je to opravdu milý a hodně charismatický člověk. Vůbec ho třeba nevyvedlo z míry, že ho parta blogerek požádala o skupinovou fotku. Dále bych pak zmínila docela nečekané setkání s Kateřinou Petrusovou, protože její ranní besedu jsme bohužel nestihli. Náhodou jsme ji potkali u stánku Fantom printu. Katka nám nejen prozradila něco o své nové knize, ale obdarovala nás krásnými plackami a vyfotila se s námi. Pak nás doslova odvedla hned vedle ke stolku, kde podepisovala své knihy M.T. Majar a která každému z nás dávala do ruky panáka pálenky. Tohle bylo opravdu velké překvapení, ale neskutečně moc mě to pobavilo.


Tak moc jsem se těšila a tak rychle to uteklo. Veletrh byl skvělý, zábavný, ukecaný, prochozený ale také i náročný a někdy i docela umačkaný. Návštěvníků bylo opravdu hodně. A co bylo naprosto dokonalé, byla ochranka v kostýmech ze Star Wars. Jsem ale ráda, že jsem se ho účastnila a že jsem měla kolem sebe tak super lidi. Nejen moje skupinka, ale i lidé na veletrhu a hlavně blogeři, které jsme potkali, byli hodně vstřícní, milý a ukecaní. Už teď se těším na příští rok.

A malá poděkování na závěr:
Nejvíce si ho zaslouží moje brněnská skupinka, že jsem se k nim mohla přidat a prakticky s němi strávit celý den. Téměř od začátku jsme si měli všeci co říci, bavili jsme se, rozumněli jsme si a doufám, že v budoucnu se zase uvidíme. Hlavně děkuju Verunce za volný vstup a za nejlepší sušenky. protože tak nějak jsem při tom shonu nemyslela na jídlo a díky ní jsem neumřela hlady.
A pak děkuju všem blogerům, které jsem měla možnost poznat poprvé, bylo to opravdu milé setkání. Především s Ohanou a Madeleine.

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Krásně jsi to napsala, Terezko. Málem bych zapomněla na některé milé detaily a okamžiky dne, které jsi mi tímto připomněla, děkuju za to. Byla jsi báječná a já se těším, až se zase uvidíme. Doufám taky, že příští rok to zopakujeme... :-)

    PS: Jsem moc ráda, že Ti sušenky chutnaly...

    PSS: Páni, Ty tu máš doporučení na můj blog? Jak Ti mám za tohle poděkovat? Já se asi rozpláču dojetím. Strašně moc si vážím toho, že můj blog čteš a že se Ti líbí. Jsem ten nejšťastnější člověk...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Jsem hrozně ráda, že jsem tě mohla více poznat a ráda jsem s tebou strávila celou sobotu. Ráda si to zopakuju ;)

      PS: Sušenky chutnaly moc a když jsem dojela domů, tak na mě čekal na nádraží přítel a dala jsem mu ochutnat, co mi zbylo a taky chutnali! A v pátek mám v plánu zkusit ty tvoje extra čokoládové - jdeme sobotu na výlet do přírody, tak na cestu. :)

      PSS: A vůbec není za co děkovat. Tvůj blog za to stojí, aby se o něm více vědělo.

      Vymazat
  2. Wow, drzela jsem se a byla spise prejicna, ale ted ta lod odplula a uz sem spis v zavisti :-D muselo to byt nadherne... Doufam, ze me pristi rok vezmete s sebou, uz ted se na vsechny ty ruzne akce a srazy tesim, za 14 dnu zahodim do nejake bedny vsechno uceni a du sednout ke cteni blogu a knih! Pak uz se me nezbavite :-D

    OdpovědětVymazat