ADD YOURS: Knižná edícia (Květen)

května 26, 2014


Add Yours je knižní řetězovka, jejímž autorem je slovenský blog My Alternative World of Book. Každý měsíc vyjde na Mawobu článek s otázkami, na které podle vlastního názoru odpovíme. A jelikož se jedná o knižní řetězovku, tak se otázky budou týkat knih, sérií, knižních hrdinů apod.

Všechny pravidla najdete na úvodním článku a svoje články pak můžete hodit do linkovače, který najdete v aktuálním článku s otázkami. Add Yours mě opravdu zaujalo, navíc hlavně to, že se jedná o měsíční řetězovku a ne týdenní. Týdenní nejsou špatné, ale já mám docela dost problém se tomu pak každý týden věnovat a ten měsíc je pro mě mnohem ideálnější.

Btw. Otázky jsem nechala v původním znění ve slovenštině, protože se mi zdálo zbytečné je překládat.



Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy
Kdo zná můj blog, tak mu moje odpověď bude jasná. Jednoznačně Peter V. Brett. To co udělal na konci třetího dílu - Války za bílého dne a jak ten díl ukončil byl jeden z největších cliffhangerů, jaký jsem kdy zažila. Měla jsem nejen chuť knihu vyhodit z okna, ale měla jsem tendenci zuřit, a to hlavně proto, že další díl bude za rok, dva a možná i více. Dále můžu ještě třeba zmínit Suzanné Collins. Ukončení druhého dílu Hunger games byl šok, ale ukončení celé , byla jedna velká depka a smutek.


Autor, ktorý by mohol vydávať knihy ČASTEJŠIE
Že by Peter V. Brett? Dále pak ještě George R.R. Martin a možná i třeba Terry Goodkind, i když ten sype jeden díl za rok, ale mohlo by toho být více.


Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo
Tady jsem taky moc nemusela vybírat. Ono těch knih, které každý miluje a mě třeba nezaujali je povícero, ale zaměřila jsem se spíše na knihu, kterou četli současní blogeři. Jedná se o knihu Krásná katastrofa. Pokud jsem někdy měla pocit, že bych potřebovala profackovat nejen hlavní hrdinku, ale i hrdinu, autorku a vlastně celý ten děj, tak je to tato kniha. Nechápu prostě, co se lidem na této knize líbí. Hrdinka je obyčejná, někdy dost často na odstřel a ten kluk - jo, je drsňák a hezoun, ale to jak byl majetnický, že nenechal svoji holku málem dojít si na zachod, aniž by se nezeptala, tak to mě štvalo na celé knize nejvíce.


Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom
Kniha ztracených pověstí I od Tolkiena. Tohle je kniha, kterou začíná rozsáhlá série o histrorii Středozemě. Bohužel u nás vyšel myslím jen tento první díl a ten se už teďka dosti špatně shání.


Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu
Lord Voldemort. Vždycky mě zajímalo, jaký byl jeho život mimo Bradavice a jak se dostal k takové moci.


Postava, ktorú z celej duše nenávidím
Jacob Black ze Stmívání. Tuhle postavu opravu ale opravdu nesnáším a přitom to není žádný záporák, prostě ale...no comment.

Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne
Tyrion z Písně ledu a ohně. Jedna z nejlepších postav v této sérii. Každou jeho kapitolu jsem si vždycky doslova užívala a přitom jaký Tyrion je - zakrslý, ošklivý, zjizvený. Přesto je ale chytrý, sečtělý a jazyk má prořízlý jako málokdo. Důkaz toho, že na vzhledu vůbec ale vůbec nezáleží.


Hrdinka, ktorú obdivujem
Kahlan Amnell ze série Meč pravdy od Terryho Goodkinda. To, co si ona v zatím jedenáctidilné sérii prožila, to by položilo nemnohou postavu. Kahlan je ale nejen krásná a chytrá, ale je také silná osobnost a její víra a láska je nezlomná jako skála. Ať už se semlelo cokoliv, vždycky v sobě nesla jedinou myšlenku, myšlenku na Richarda, a ta ji udržovala při životě.


Najlepší nie hlavný knižný pár
Chvíli mě vůbec nikdo nenapadl, ale pak jsem si vzpomněla na jeden. Éowyn a Faramir z Pána prstenů. Ve filmu tomu nebyla dána pozornost (jen v rozšířených verzích), ale z těchto dvou zbloudilých duší se nakonec stal pár. Tomuhle spojení jsem vždycky fandila, protože Éowyn byla nešťastně zamilovaná a byla to výjimečná hrdinka, která se nebála postavit i největšímu  nepříteli.


HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej?
Líbí se mi oboje, já osobně vždycky budu jen psát, na videa moc nejsem a hlavně neumím mluvit před kamerou. Jinak u ostatních se mi líbí jak psané tak i natočené recenze. Mám své oblíbence a ty pravidelně navštěvuji, čtu jejich recenze nebo se koukám na jejich videa.

Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?
Nesnáším spoilery, takže se lidi, kteří je dáváte do recenzí či článků, vzpamatujte a nedávejte je tam. Pak to totiž dost často zkazí prožitek z knihy, když víte, jak to dopadne. Příkladem je poslední díl Divergence - Aliance. Já si dávala bacha a o ději jsem nic nevěděla, ale když jsem se bavila s pár lidmi, tak je to dosti naštvalo, když se dozvěděli závěr trilogie. Ve svých recenzích se snažím nastoprocent nespoilerovat, ale jestli mi někdy něco, třeba v náznacích, neuletí, to bohužel nevím. Ale snažím se.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Krásnou katastrofu taky nechápu, protože Travis Maddox je úplně na hlavu. Já bejt Abby, tak letí už po prvním náznaku nějakýho omezování

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem taky proti spoilerům :) Ale jinak třeba recenze mám radši psané - nebaví mě dlouhá videa :D
    A nejlepší knižní pár jsi zvolila dokonalý a o tém knížce od Tolkiena - ztracené pověsti - neslyšela jsem o ní (moc se stydím, miluju jeho knihy), ale určitě se po ní podívám - aspoň v knihovně by ji mohli mít!
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovědětVymazat