Recenze: Město ze skla

Originální název: City of Glass
Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje smrti 3
Počet stran: 480
Žánr: Fantasy, Young Adult, Paranormal, Romance, Vampires

××××××××××××××××××××××××××××

Alicante, centrum samotného Idrisu, domov lovců stínů. Právě sem míří nejen všichni Lightwoodovi, ale i Clary, která se snaží najít čaroděje, s jehož pomocí by mohla probudit svoji matku. Jacovi se ale představa Clary v Idrisu nelíbí, a tak to zaonačí tak, aby odešli bez ní. Zapomněl ale na to, že když si Clary něco usmyslí, tak si jde za tím. Díky svému daru tvořit runy pak vytvoří portál a spolu s Lukem se dostane do bájného města. Tam ale najde něco jiného, než čekala.

Když dorazí k Lightwoodovým, dozví se nejen to, že nikdo není rád, že tu je, ale že s něma dorazil i Simon. Naneštěstí pro něj ho ale zavřeli v Gardu a vyslýchají ho. Simon se ale nenechá zvyklat, a i když mu hrozí těžké vyhladovění, své přátele nezradí. Clary by ho nejradši šla vysvobodit, jelikož je ale ve městě nezákonně, nemůže se jen tak dožadovat svých práv. Navíc celé město řeší ukradnuté Nástroje smrti a Valentýna, který se nesnaží nijak skrýt svoje plány - zničení Spolku a vytvoření nové a silnější skupiny lovců stínů. Jak to tak vypadá, Clary je na všechno sama a proto využije pomoci, které se ji dostane od nového lovce stínů, Sebastiána.

Město ze skla byla původně poslední kniha ze série Nástroje smrti. Cassandra Clare se ale rozhodla svou úspěšnou a oblíbenou sérii rozšířit a to ne o jeden, ale rovnou o další tři díly. Nacházíme se teda přesně v půlce a rozhodně v té zajímavé. Na druhém dílu jsem viděla menší chyby, ve třetím díle se jich ale Cassandra vyhnula a napsala strhující a zábavnou knihu. Nezaměřila se jen na Clary a její pocity k Jaceovi a Simonovi, ale na všechny hlavní protagonisty. Střídají se proto jeden pohled za druhým, ale čtenář se v nich vůbec neztrácí.

Knihy Cassandry Clare jsou výjimečné tím, že se téměř v každé dozvíme něco nečekaného a šokujícího. V Městu ze skla si takových okamžiků užijeme dosytosti. Když se začínáte vzpamatovávat z jednoho překvapení, je tu hnedka druhé a to vás prostě nutí číst knihu až do konce. Co kdyby tam náhodou bylo ještě něco nečekaného. Zároveň se v tomhle díle dočkáme odpovědí na spoustu nezodpovězených otázek. Svět lovců stínů je sice komplikovaný, ale skvěle propracovaný a při čtení se v ději neztrácíte. Podrobné popisy spíše více prohlubují atmosféru a zpříjemňují požitek z knihy.

Z úvodní trilogie považuju Město ze skla za nejpovedenější. Celý příběh se prakticky odehrává výhradně jen v Idrisu a více se tak čtenář dozví o minulosti a zvycích lovců stínů. Díky různým vedlejším dějovým odbočkám je příběh více zajímavější a pokud někomu vadí jak moc bývá Clary zapálená do věci nebo jak se chová zbrkle a neuváženě, bude tyhle dějové linky doslova hltat. Ne že by byla Clary až tak moc otravná, někdy se ale opravdu chová jako rozpustilé malé dítě a více myslí na svoje vlastní štěstí, než na ostatní.

Město ze skla je skvělým ukončením první půlky z universa Cassandry Clare. Příběh je i zajímavě zakončen, takže pokud někoho neláká vrhnout se na druhou trilogii, nemusí. I tak jsou ale Nástroje smrti velmi povedená fantasy série, která stojí za pozornost. A jelikož se Cassandra Clare nemíní svého úspěchu vzdát, tak nás čeká ještě spousta a spousta čtení.

Zdroj: obálka | obrázek