RC Review: S hlavou v oblacích (pejru)

prosince 11, 2013

Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 120

Anotace: Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad ano?

Markéta je z Prahy a ven z města se moc často nedostane, vlastně vůbec. Je to typicka měšťanda. Nejlepší kamarádka ji ale pozve na oslavu do jižních Čech, a tak se rozhodne dát si konečně volno a užít si. Nikdy ji ale nenapadlo, že by se ji na cestě na venkov mohlo něco přihodít. Při projíždění typickým vidlákovem ji pak znenadání přehradí cestu kůň a Markéta si to zahučí s autem do příkopu. Jelikož nikde nemůže najít signál, rozhodne se osedlaného koně využít a najít nejbližší pomoc. Tenhle výlet ji ale bude stát více než rozbité auto a spousta nervů.

Musím se přiznat, že od českých autorů knihy moc nečtu. Sem tam se ale něco zajímavého najde. O Kateřině Petrusové vím, že je hodně oblíbená a píše dobře. S hlavou v oblacích je první kniha, která se ke mě dostala a musím přiznat pravdu, autorka je opravdu dobrá. S hlavou v oblacích má sice jen stodvacet stran, ale je to stodvacet stran plných neskutečných hlášek a vtipných situací. Smála jsem se opravdu pořád a dosti hlasitě. Kdyby byl příběh Markéty na pětsetistranách, vůbec by mi to nevadilo.

Příběh Markéty je možná trochu předvídatelný, ale díky hlavní postavě si ho užijete. Markéta, která se živí v reklamní agentuře, má doslova prořízlou pusu - co na srdci, to na jazyku. A to co kolikrát ze sebe vysype, opravdu stojí za to. Kohoby třeba napadlo, pojmenovat kočku, která má malý flíček pod nosem, Adolf. Markéta je prostě smíšek a s blížícím se koncem knihy to dokazovala více a více.

Ostatní postavy, které vystupují v knize, už nemají takový prostor. Nejdůležitější je ale rozhodně postava Marvina neboli Pavla, který Markétě nabídne útočiště na svém statku. Zajímavá je i zmíněná nejlepší kamarádka Kačenka a její manžel.

S hlavou v oblacích je oddychovka, při které se častokrát stane, že se pořádně od srdce zasmějete. Je to kniha, která vás nejen rozesměje, ale udělá vám lepší den. Kateřina Petrusová si teď vysloužila moji pozornost a určitě se v brzké době poohlédnu po jejích další knihách. Její příběh je totiž neotřelý, chvílema roztomilý, ale hlavně vtipný, romantický a plný neskutečných situací.

Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.