Recenze: Tak padne náš svět

Český název: Tak padné náš svět
Originální název: The Way We Fall
Autor: Megan Crewe
Série: Tak padne náš svět 1
Počet stran: 312
Nakladatelství: Egmont

Anotace: Začíná to jako svědění, kterého se nemůžete zbavit. Pak přijde horečka a šimrání v krku. Pár dní nato budete vykládat svá tajemství na potkání neznámým lidem, jako by to byli vaši staří přátelé. Za další tři dny vás postihnou paranoidní halucinace. A pak budete mrtví. Šestnáctiletá Kaelyn žije na ostrově nedaleko pobřeží. Když její nejlepší kamarád odjíždí studovat na pevninu, vůbec ji nenapadne, že ho možná už nikdy neuvidí. Ale pak její malou ostrovní komunitu postihne podivná virová epidemie. Počet mrtvých narůstá a vláda dá ostrov do karantény: nikdo nesmí z ostrova odjet, ani se na něj vrátit. Ti, kteří jsou dosud zdraví, musejí bojovat o tenčící se zásoby potravin, aby neztratili naději na přežití. Zatímco svět, který Kaelyn znala, se kolem ní hroutí, ona nachází nečekané spojence, přátelství i novou lásku. A když ji virus začne okrádat o přátele a rodinu, ze všech sil se snaží udržet si víru, že musí existovat způsob, jak zachránit lidi, kteří jí jsou nejdražší.

---

Knížka Tak padne náš svět mě především zaujala svou anotací. Příběhů o smrtícím virusu totiž není moc, četla jsem za tu dobu zatím jen jeden a to Bílou nemoc od Karla Čapka.

Tak padne náš svět popisuje život šestnáctileté Kaelyn, která žije na ostrově se svou sestrou, matkou a otcem, který je mikrobiolog. Celá kniha je vyprávěna formou dopisů, které Kaelyn píše svému nejlepšímu kamarádovi Leovi. Vše začíná na začátku školního roku. Kaelyniny spolužáci začnou jeden podruhém propadam podivné nemoci. Vypadá to jako nevinný virus, který začíná svěděním, škrábáním a horečkou. Problém ale nastane tehdy, když na záhadnou nemoc začnou lidé umírat. A tak začne Kaelynin otec spolu s dalšími vědci začnou nemoc zkoumat a hledat lék.

Právě díky tomu, že je příběh vypráven formou dopisů, tak se více dozvíme o šířící se panice, o tom že nemocní lidé trpí halucinacemi a o strachu, který všechny popadne, když vláda uzavře celý ostrov a uvalí na něj karanténu. Všechny školy se uzavřeli, nikdo nechodí do práce, nikdo nevychází z domu, zásoby pomalu dochází.

Kaelyn má co dělat, aby si udržela zdravý rozum. Jediný s kým se vídá je její rodina a kamarádi Lea, Tessa a Gav, který se stane jejím velmi blízkým přítelem. Prostřednictvím dopisů se vypisuje ze svých pocitů a beznaděje, kdy neví, jestli sama neonemocní nebo jestli zemře její rodina a přátele.

Kniha se řadí mezi dystopie a četla se dobře, příběh vás strhne a vy se chcete dozvědět, jak to všechno dopadne. Není to ale jednoduchá četba, kolikrát totiž člověk při čtení přemýšlí, jak by se on zachoval v podobné situaci. Je to silný příběh o přežití a víře v lepší budoucnost.