Recenze: Loď mezi hvězdami

září 13, 2012

Český název: Loď mezi hvězdami
Originální název: Across the Universe
Autor: Beth Revis
Série: Vesmír 1
Počet stran: 360

Anotace: Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.

---

O týhle knize jsem si četla spoustu názorů a hodnocení na internetu. A taky ta obálka. Koho by nezaujala ta naprosto úžasná obálka. Jestli bych měla hodnotit, která kniha, kterou jsem letos četla má nejhezčí obálku, tak to bude Loď mezi hvězdami. Kromě fantasy často ulítávám na sci-fi a tohle mě prostě dostalo. Takže když nakladatelství CooBoo uveřejnilo, že vydá tuto knihu v češtině, byla jsem fakt natěšená. Angličtinu zase moc neovládám, a tak jsem si na to netroufla ji číst v originále.

Celá kniha je psána z pohledu dvou hlavních postav – Amy a Syna. Knihy psané z více pohledů mě baví,ale bohužel se s něma málokdy setkám. Naposledy u Perfect chemistry. A také se jedná o velmi napínavou dystopii, i když to vůbec nevypadá.

Kniha začíná, když je Amy se svými rodiči a dalšími lidmi zmražena na lodi Universum. Nechávají se zmrazit na celých 300 let, kdy loď doletí na novou neobydlenou planetu. Jejich cílem je pak založit novou civilizaci. Dalším pohledem se setkáváme se Synem, který popisuje svůj život na lodi a výcvik, kterým se připravuje na budoucí vládu na lodi.

Hlavní děj pak začíná ve chvíli, kdy je Amy předčasně odpojena a „rozmražena“. Amy se probouzí do úplně nového světa a smiřuje se s pobytem na lodi – znovu zmražena už být nemůže a loď dojde svého cíle až za nějakých 50 let. Poznává obyvatele lodi a setkává se jak se Synem tak i se Starším. Oproti Synu se Starší chová na lodi jako diktátor a Amynina přítomnost na lodi se mu vůbec nelíbí. Ne jednou ji vyhrožuje vyhozením z lodi.

Během pobytu si Amy všímá, že všichni obyvatelé vypadají stejně, stejně i myslí a nemají žádnou víru. A Amy, která má bledou pokožku, zrzavé vlasy a svůj vlastní názor, se stává středem nesvárů. Také dojde k dalšímu předčasnému „rozmražení“. Bohužel ti další neměli takové štěstí jako Amy a nepřežili. Syn společně s Amy začnou pátrat po neznámém pachateli.

Tohle je pro mě první dystopie, která se neodehrává na naší planetě ale ve vesmíru. A celý ten příběh i svět mě naprosto pohltil. Velmi mě bavili části, jak se Syn pomalu probouzí z jakéhosi snu, začíná svět vidět podobně jako Amy. Začne se bouřit a jeho myšlenky ohledně Amy mě pobavili nejvíc. A to že se do ní bláznivě zamiluje tomu dalo už jen tu dobrou tečku nakonec.

Knihu jsem nakonec ohodnotila pouze 4 hvězdičkami, není to tím že kniha není skvělá. Ona je skvěla a určitě si ji někdy přečtu znovu, ale ten konec mi přišel trochu více uspěchaný. Ty, které kniha zaujme stejně jako mě, se mohou těšit na další dvě pokračování.

Moje hodnocení: