Ateliér špičatých klobouků, volume 1

října 18, 2020


Ateliér špičatých klobouků. Pokud postrádáte trochu té klasické magie v manze, je tu tato nová série. V originále má zatím sedm dílů a vypráví příběh holčičky Coco, která se touží stát čarodějkou. Stát se čarodějkou ale není jen tak. A tak Coco jen sní a žije v klidné vesnici se svou mámou...

Ateliér je mega roztomilá záležitost. Coco samotná je hodně fajnová postava, trochu naivní ale i přemýšlivá a učenlivá holčička. Její nadšení pro cokoliv magického je hodně nakažlivé. Celé první volume je víceméně seznamovací, nese si zlehounka Harry Potter vibe a mix kouzla a kreslení je zajímavě pojatý. Příběh lehce a rychle odsýpá a postupně se odkrývá utajený svět plný magie a čarodějů, jejich hierarchie a celkové fungování samotných kouzel. Manga je nejen roztomilá, magická atmosféra dýchá téměř z každé stránky, čemuž vděčí díky sympatické a detailní kresbě.

Manga série je víceméně ve svém počátku. Vycházet začala v roce 2016 a chystá se její anime podoba. Stejně jako Berserk i Ateliér špičatých klobouků je něco jiného, než na co jsme u nás zvyklí. Manga ale nejsou jen úspěšné akční shoneny jako Naruto nebo Bleach. Japonsko nabízí obrovskou škálu žánrů, kde si každý čtenář najde něco svého. Ateliér špičatých klobouků bych tak doporučila každému, kdo má rád tématiku čarodějek a magie, nevadí mu mladá hlavní hrdinka a baví ho unášet se na stránkách kouzel. Série má svůj potenciál a věřím, že ukrývá ještě mnohé a zajímavé věci. Protože všude, kde je dobro a "světlá" magie, tak je i její opak.

(Děkuju Komárovo knihkupectví za poskytnutí mangy. Určitě doporučuji jejich stránky, kde najdete nejen mangu ale i další fantasy literaturu.)

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Přijde mi, že teď se s komiksy a mangou roztrhl pytel, což samozřejmě kvituji s povděkem a jsem za to rád. Na druhou stranu by člověk musel dělat investice do zlata, aby si ty knížky mohl dovolit. :D Mám limit tisíc korun na měsíc a občas jsou to fakt Sofiiny volby s tím, kolik toho vychází a kolik bych si toho chtěl přečíst. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se k manze dostala spíše náhodou, ale na první počtení mi učarovala. Je to diametrálně jiná kultura a vnímání detailů, a to se mi na tom právě líbí nejvíce. I když jako kultura je pro mě asi nejvíce dechberoucí Egypt, Japonsko v něm má taky své zastoupení a to právě díky těmto příběhům. Za mě je celá série špičatých klobouků velmi povedená.

    OdpovědětVymazat