Humbook vol. 2

května 18, 2017



V minulém roce se konal první ročník literárního festivalu Humbook. A pro velký úspěch bude letos znovu a jako ambasador této akce vás už několik dní pravidelně zásobuji na facebooku nebo instagramu žhavými novinkami a zajímavostmi. A to není vůbec všechno. V tomto článku si shrneme pár základních informací, ale s tím hlavním mi budete pomáhat vy. Ano i vy čtenáři. Máte totiž jedinečnou šanci zapojit se a společně vymyslet program, který nás bude nejen bavit, ale na který budeme i rádi vzpomínat. A jdeme na to!

KDY?
sobota 7. října

KDE?
Meet Factory, Praha

KDO?
Jenny Han (série Všem klukům, které jsem milovala, Oko za oko)
Joelle Charbonneau (Stačí jen chtít, série Univerzita výjimečných)
A. G. Howard (série Šepotání)
Ivana Peroutková (Francouzská jízda)
Vilma Kadlečková (série Mycelium)
a další ;)

A CO BUDEME DĚLAT?
Na loňském Humbooku jsem bohužel nebyla, ale to mi nebránilo, abych "nestalkovala" všechny sociální sítě a nezkoumala, co se tam vlastně dělo. Kromě samotných besed s autory a autogramiád měli pořadatelé pro své návštěvníky připravený i doprovodný program. Byl to ale první ročník a určitě je co zlepšit a doladit. A právě tady přichází prostor pro vás, pro vaše komentáře.

Napište dolů pod článek, co by jste si přáli. Máte naprosto volné pole působnosti. Který zábavný program vás na loňském Humbooku bavil nejvíce a který nejméně? Bez čeho se ten pravý literární festival neobejde? Napište aktivitu, kterou by jste chtěli dělat atd. Já pak vaše nápady předám dál a uvidíme, co se z toho vyklube. A nebojte se popustit uzdu své fantazie.

Aby jste v tom nebyli sami, přidávám i já své nápady:

1. Cosplay

Miluju cosplay a představa obléci se za oblíbenou literární, popř. filmovou nebo seriálovou postavu se mi zdá mega cool. Přiznám se dokonce, že na jednom cosplay pracuji a doufám, že se mi povede do konce roku dokončit. Konkrétně na premiéru nového Star Wars filmu. A teď jsem i kapku napověděla, na čem asi pracuji.

Humbook je literární festival a ve spojitosti s cosplayi mě napadli dvě (dosti podobné) akce:

a) Máš knižní vzor? Zkus se na pár hodin vžít do jeho role a oblékni se jako svá oblíbená literární postava.

b) Harry Potter letos slaví 20 let. Přijď si zahrát na studenta Bradavic, hráče Famfrpálu nebo chytrého učitele lektvarů.

Ano, oba body jsou prakticky totožné, protože určitě spousta z vás považuje například Hermionu za svou literární hrdinku. Schválně jsem to ale rozdělila na dvě témata, kdy to první je hodně rozsáhlé a může zahrnovat prakticky jakéhokoliv hrdinu/antihrdinu a to druhé je už zaměřené na konkrétní knižní sérii.


2. Workshop

Další věc, která mě baví, jsou kreativní činnosti. Před dvěma roky jsem byla v Brně na Sherloconu a Whoconu a za jednu z nejlepších akcí, co tam měli, bylo kreslení na plátěné tašky. Podobnou akci jsem pak společně s kamarádkou zahrnula i na loňský sraz blogerů v Olomouci. A je opravdu jedno, zda umíte kreslit nebo ne. Nejdůležitější je se pobavit. Workshopy ale nejsou jen o kreslení a tady je pár mých nápadů:

a) Máš oblíbený citát z knihy? Umíš nazpaměť znak Bradavic? Nakresli ho na tašku!
b) Spousta z nás si v knihách najde své dokonalé protějšky. Napiš mu milostný dopis.
c) Vyrob si vlastní kouzelnickou hůlku.
d) Změň osud svého hrdiny. Oblíbil/a sis v knize postavu a nedopadlo to s ní dobře? Napiš krátkou povídku o tom, jaký konec by jsi svému hrdinu přál/a.


3. Besedy s blogery a booktubery

Rádi čteme jejich články a koukáme na jejich videa. Kdo se ale skrývá za všemi těmi články a jaká je ve skutečnosti ta slečna za kamerou? Moje představa je dva tři blogeři a youtubeři, kteří řeknou něco málo o svém koníčku a nechají zvídavé čtenáře a sledovatele, aby se jich na něco zeptali. Samozřejmě na témata týkající se knih, blogu a youtube.


4. Fotokoutek

Oblíbené zpestření školních plesů nebo svateb. A ano, je to fakt zábava, mluvím z vlastní zkušenosti. Pro fotokoutek by bylo dobré vyhradit určité místo s tématickým pozadím. Samozřejmě nesmí chybět i různé doplňky jako papírové nebo umělé brýle, klobouky, hůlky (toho Harryho fakt strčím všude), paruky, drobné kousky oblečení, létající košťata či umělá zvířátka. Možností je opravdu spousta.


5. Deskové hry

Jste už půl dne na nohou a chcete si trochu odpočinout? Přijďte si zahrát deskovky! Je to zábava a relax v jednom. A opět hovořím z vlastní zkušenosti, protože každého čtvrt roku jezdím na víkend ke kamarádům, kde hrajeme deskové hry v kuse i dvacet hodin. A český trh nabízí opravdu obrovské množství her od těch nejlehčích pro malé děti až po ty složité, které můžete hrát i několik hodin. Pro náš festival by se hodily spíše rychlé a jednoduché hry. Osobně mohu doporučit třeba Dixit, Pandemic, Carcassonne, Na prodej nebo Krycí jména.


Tohle je pro začátek mých pět nápadů na doprovodný program festivalu. A jak už jsem psala, zajímají mě i vaše nápady a to nejen na program, ale celkově na celý festival, organizaci a vybavenost. Tahle akce je pro nás a měli by jsme si ji pěkně vymazlit!

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Jezdívala jsem dřív hodně na cony, teď už jezdím spíš po psích akcích, ale moc se mi po podobých akcích stýská... Asi se někdy budu muset zas na nějakou vypravit.
    Co bych uvítala na takovém festivalu? Třeba výměnu knih :D Prostě né bazar, né antikvariát, ale prostě zorganizovat setkání, kam každý donese jednu, dvě knížky, co už přečetl a nechce je mít třeba doma a ty by si tam vyměnil s někým jiným. prostě lidi by se bavili, koukali kdo co má a zeptali by se třeba "Vyměníš?" abuď by si knihy vyměnili nebo by holt hledali dal :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec není špatný nápad, osobně jsem přemýšlela, že bych do jednoho bodu dala výměnu, popř. i ten bazar knih :)

      Vymazat
  2. Loni jsem se na Humbook bohužel nedostala, ale letos tam chci na sto procent. Nejvíc mě teda láká Jenny Han, ovšem teď jsem zvědavá i na program, se kterým se vytasíte! :)
    No a musím říct, že tvé nápady se mi moc líbí! Sama bych teda na cosplay neměla odvahu, ale dokážu ocenit toho, kdo si s tím dal tu práci. :)
    Hej, přemýšlela jsem, jestli tam nějak zapojíte toho Harryho Pottera či ne. :D Každopádně budu brát potterovskou tématiku v jakékoliv podobě, a třeba ty hůlky bych si vyrobila ráda. :D
    Beseda je dobrý nápad, ale nejsem si jistá, jak moc lidí zná knižní blogery, pokud mezi ně nepatří? S booktubery to může být jiné, ti asi mají větší to publikum. Ale kdo ví, možná blogery podceňuji. :D Ale nějaká debata na téma blogů a booktubu by mohla být zajímavá. :)
    Jó, fotokoutek by byl super! :D (A instagraf k tomu - jestli se tomu přístroji tak říká, letos ho měl Albatros na veletrhu.) A klidně i ty deskovky. Sice je vůbec nejsem zvyklá hrát, ale proč ne?
    Já bych uvítala i možnost si třeba pořídit nějaké věci s knižní tématikou. Třeba ty plátěné tašky s knižními citáty nebo logem Humbooku. Klidně beru i záložky, plakáty, placky. Prostě cokoliv! :D U nás se to docela blbě shání, takže bych podobnou možnost na takovéhle akci brala.
    Určitě by mě zajímalo i nahlédnout pod pokličku redaktorské práce a toho, jak kniha vzniká a i třeba něco k následné propagaci. Tuším, že podobná přednáška byla i loni, ale jelikož jsem tam nebyla, chtěla bych ji slyšet. :D
    Tož se budu těšit na váš výsledný program! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za obsáhlý komentář! Toho Harryho se snažím procpat všude, kde se dá, tak uvidíme co se s tím udělá. Výrobu hůlek jsem viděla někde na youtube a nebylo to nic těžkého.
      Knihomolské věcičky jsou podlě mě nutností, už jsme o tom měli dlouhou debatu a nápadů bylo opravdu hodně přes tašky až po speciální humbook box :)
      Ještě jednou děkuji za názor :)

      Vymazat