Můj rok 2015 v knihách

ledna 09, 2016


Pokud máte účet na Goodreads a pravidelně si do něj zaznamenáváte počet přečtených knih, tak vám na konci minulého roku vyjela taková pěkná statistika My year 2015 in books. Přemýšlela jsem totiž, jak pro vás shrnu svůj čtecí rok 2015 a tahle statistika mi k tomu hodně dopomohla. Rozhodla jsem se ji proto využit do tohoto článku.


V minulém roce jsem přečetla celkem 167 knih. Jsou v tom ale započítány i komiksy, mangy nebo nejrůznější krátké novely a povídky. Kdyby se tohle všechno odečetlo, byla bych asi na čísle 100. I tak je to myslím pěkné číslo. A ten počet stran je wau. 41 592 stran.


Nejtlustší knihou byl ten rok "nečekaně" Sanderson - Cesta králů. Rok 2015 byl celkově ve znamení Sandersonových knih a jeho tvorbu jsem si oblíbila natolik, že ji řadím mezi jednu z nejlepších, jakou jsem kdy četla. Naopak nejtenčí knihou nebo spíš povídkou byla The Egg od Andyho Weira. Andy Weir je pro mě objev roku. Jeho Marťan se naprosto jasně stal nejlepší knižní novinkou pro minulý rok.


Knihy hodnotím na stupnici od jedné do pěti hvězdiček. Nebojím se knize dát 4 hvězdičky, když je dobrá a je mi jedno jestli je to young adult nebo high fantasy. Co se týče 5 hvězdiček, tak tam už bývám skeptická a i když mě kniha kolikrát posadí "na prdel", tak ji dám jen 4. Pět hvězdiček u mě prostě dostávají jen ty výjimečné knihy. Moje průměrné hodnocení knih je 3,6 a kniha, kterou jsem přečetla a měla na GR nejlepší hodnocení, je Cesta králů.


A na závěr tohoto článku se můžete podívat, jaké knihy jsem to tedy přečetla a jaké hodnocení jsem jim dala. Obálky sice nejsou moc detailní, ale některé knihy poznat jsou. Suma sumárum byl rok 2015 na knihy opravdu skvělý. Objevila jsem nejen nové a zajímavé autory a série, ale ve velkém jsem rozjela čtení komiksů. Četla jsem především fantasy knihy a výrazně omezila young adult, ze kterého už pomalu ale jistě "vyrůstám".

Doufám, že rok 2016 bude stejně bohatý na čtení nebo ještě lepší. Mám nějaké plány, co asi budu číst, tak snad to všechno klapne a za rok tu budu zase psát, jak jsem všechno dodržela. Jak se ale znám, nebude to nic jednoduchého. A nakonec otázka na vás čtenáře. Jaký byl váš rok 2015 v knihách?

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Jak jsi stihla přečíst tolik knih?! :D Já stihla sotva přes třicet. Závist!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je pro mě neuvěřitelné číslo. Jsem ráda, že někteří lidé mají tolik času na čtení :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, to číslo je opravdu závratné :-) Jinak právě jsem dočetla od Sandersona Vyjednavače a dost mě to nadchlo, a ačkoli jsem do té doby ani nevěděla, že někdo takový vůbec existuje, tak myslím, že ve znamení jeho knih bude můj letošní rok :-D

    OdpovědětVymazat
  4. V životě nemám šanci stihnout tolik knih za rok :-D

    OdpovědětVymazat