Recenze: Pád Guvernéra 2 (Živí mrtví 4)

dubna 07, 2015

Poklidný život ve Woodbury skončil. Pomsta a odplata jsou teď nové hnací síly, které ženou obyvatele dopředu. Guvernér se pomalu začíná dostávat z následků krutého mučení a spřádá plán na to, jak zničí skupinu cizinců okupující nedaleké vězení.

Pád Guvernára 2 je v pořadí už čtvrtá kniha ze světa Živých mrtvých a úzce navazuje na předchozí díl Pád Guvernéra 1. Pokud znáte seriálovou předlohu, můžete si všimnout, že více jak půlka knihy zasahuje do seriálového dění. Guvernér si totiž i v televizní show udělal své místo. Bohužel se události od seriálu liší a to dosti výrazně. Pro mě osobně to byla docela škoda. Nečetla jsem ale komiksové zpracování, které má na svědomí též Robert Kirkman, a i to se bude určitě lišit.

Hlavní dějová linie navazuje bezprostředně na události předchozí knihy a pokud se někomu třetí díl zdál slabší a méně akční, čtvrtý díl to bohatě nahradí. V knize totiž snad ani není kapitola, kde by se nic zajímavého nedělo. První půlka knihy se tak nese v duchu plánování a rozdělení nových rolích. Ta druhá půlka už je čistý boj a masakr. Autoři knihy si stejně jak v minulých dílech na nic nehrají a servírují čtenářům všechno a pěkně do detailů.

Příběh tohoto dílu je jasný, stejně tak i jeho konec. Guvernér se rozhodne pomstít tajemným cizincům a smazat je z povrchu země. A to za jakoukoliv cenu. Pokud se tedy čtenářům dřív stávalo, že jste litovali osudu, který postihl Phillipa Blakea, tak tady už ho litovat nebudete. Guvernér je pořád stejný diktátor a po všech událostech se z něho stal šílený blázen, který klidně obětuje i vlastní lidi, jen aby dosáhl svého. Jeho vliv a celková osobnost má na obyvatele Woodbury ale jakýsi omamný účinek, protože všichni skáčí tak, jak on píská. Tedy, skoro všichni...

Pád Guvernéra 2 je kniha čtivá, drsná a nemilosrdná. Autoři svůj příběh zachycují naturalisticky a nebojí si výrazných změn v ději. Nebojí se ublížit svým hrdinům a postavit je před životní zkoušku. Příběh a celkový svět, který vytvořil Robert Kirkman, je pořád zajímavý, dokáže pobavit a upoutat pozornost. Knihu bych tedy doporučila nejen fanouškům seriálu a komiksu, ale celkově i příznivcům post-apokalyptických příběhů. Ono knih o zombie teroru není moc a hledat nějakou originální také  není snadné. Živí mrtví jsou a snad stále i budou záruka kvality.

Originální název: The Walking Dead: The Fall of the Governor: Part Two
Autor: Robert Kirkman
Série: The Walking Dead 4