Recenze: Třetí království

Autor: Terry Goodkind
Série: Meč pravdy 13, Richard a Kahlan 2
Počet stran: 421
Nakladatelství: Classic
Žánr: Epic Fantasy, Magic, Adventure, Romance

××××××××××××××××××××××××××××

Existují pouze dva - život a smrt. Pokud jste tedy součástí království života a vstoupíte do království smrti, už nikdy se nevrátíte zpět. Existuje ale Třetí království, kde pobývá jak život, tak i smrt. Tato část země měla být ale navždy ukrytá, protože skrývá ty největší hrůzy z dávné minulosti, kdy na zemi žili velcí čarodějové. Zlo ale nebylo poraženo navždy a tak se brány Třetího království otevřely a vypustily do světa hrůzu a smrt. Než ale nastane čas postavit se nepříteli čelem, musí Richard dojít až do samotného centra Třetího království a najít své přátele.

Třetí království je jeden z posledních dílů rozsáhlé fantasy série Terryho Goodkinda. Společně s knihou Ozubí Reguly představuje novou dějovou linii a nové příběhy ze života Richarda a Kahlan. Tento návrat do světa meče pravdy sice už není to nejlepší, co si můžete od Terryho Goodkinda přečíst, stále se ale jedná o velmi dobrou a propracovanou fantasy sérii.

V předchozí knize - Ozubí reguly - se ukázalo, že i když bylo jedno zlo poraženo, druhé se vždycky nějak objeví. Richard a Kahlan tak museli čelit zlovolné černokněžnici Jit. Po její porážce oba utrpěli velká zranění a při cestě do Paláce lidu byla celá jejich záchranná četa přepadena. Richard se tak budí ve společnosti naprostých cizinců, s kterými žije i mladičká a nadějná čarodějka Samanta. Právě díky ní se dozví o tajemství Třetího království a co musí udělat, aby vyléčil jak sebe, tak i Kahlan.

V sérii Meč pravdy pravidelně vystupuje velká řada postav. Ústřední dvojici - Richarda a Kahlan, vždycky doplňují další důležité osoby. Tentokrát se ale téměř celá kniha točí jenom kolem Richarda a nové postavy mladé čarodějky. Samanta vyrůstala se svou rodinou a po své matce zdědila citlivost k magii. Její matka, stejně jako Richardovi přátelé, ale beze stopy zmizela a proto je i ona rozhodnutá udělat vše, aby ji zachránila. Dívka je ale velmi mladá a také naivní. Její postava je častým rušivým elementem, protože se snaží být až moc přechytralá, i když nezná pravou podstatu věcí. Příběhu by tak více prospěla častější přítomnost Matky Zpovědnice, která svou část dostává až ke konci knihy.

Třetí království patří mezi ty díly, kde převažuje spíše konverzace nad akcí. Prakticky půlku knihy tráví Richard v uzavřené vesnici a společně se Samantou odhaluje tajemství minulosti. Dávná minulost, kdy magie bylo všude plno a na světě žili mocní čarodějové, byla zmiňována už v několika Goodkindových knihách. A i teď stovky a stovky let potom ukazuje, že to byla doba velmi zajímavá, vzniklo neskutečné množství nových kouzel, magických předmětů a lidských zbraní. Historie si ale dokáže najít cestičku do Richardovy doby, a tak jsou všichni nuceni postavit se velkému zlu.

O Terrym Goodkindovi se sice často mluví ve spojitosti s tím, že se ve svých příbězích často inspiruje jinými autory fantasy literatury, jeho pohled na danou věc a zpracování je ale velmi kvalitní. I s drobnými výtkami je tak příběh velmi čtivý a v závěru i napínavý. Příznivce Meče pravdy, které příběh s novou dějovou linií neomrzel, je tato kniha naprostou nutností.

Zdroj: obálka | obrázek