RC Review: Polibek stínů

Český název: Polibek stínů
Originální název: A Kiss of Shadows
Autor: Laurell K. Hamilton
Série: Merry Gentry 1
Počet stran: 389
Nakladatelství: Epocha

Anotace: Merry Gentryová pracuje pro soukromou detektivní kancelář v Los Angeles, která se specializuje na případy s nadpřirozenými motivy. A ve světě, kde vedle lidí žijí všemožné druhy kouzelných bytostí, o takové případy vůbec není nouze. Jenže Merry není jen člověk s malou příměsí kouzelné krve, která jí propůjčuje zvláštní schopnosti. Ve skutečnosti je princeznou Temného království, členkou královské rodiny, a od trůnu ji dělí jen několik krůčků. Právě intriky a úklady těch, kteří by ji rádi odstranili z nástupnictví, ji přiměly utéct do lidského světa a za každou cenu svou pravou identitu skrývat. Poklidná léta, kdy ji ohrožovali jen zločinci a nástrahy velkoměsta, však skončila. Její tajemství bylo prozrazeno a nezbývá než se vrátit ke dvoru a čelit mocenským pletichám, v nichž sex a láska jsou jen nástroji k dosažení vyšších cílů. Zachovat si důstojnost a zůstat věrná svým citům a zásadám není snadné, když Merry na každém kroku jde o holý život.

Merry Gentryová žije v Los Angeles a živí se jako soukromý detektiv. Neřeší ale běžné případy obyčejných smrtelníků, ale pouze ty, které v sobě nesou nadpřirozeno. Svět totiž neobývají pouze lidé, ale také bytosti s magickými schopnosti. Sama Merry v sobě nese kouzelnou krev. A právě to je důvod, proč už tři roky žije v utajení. Díky své rodině, intrikám a zvrácenosti se rozhodla utéct z Temného království. Jako princezna královské rodiny proto musí skrývat svoji identitu.

Autorka Laurell K. Hamilton je ve světě známá především díky své urban fantasy sérii o Anitě Blake. Její druhá série Merry Gentry čtenáře seznamuje se světem Temného království, který obývají Sidhe. Merry patří mezi Sidhe, ale jen částečně. Z poloviny má lidskou krev a tím pádem je oproti svým příbuzným smrtelná. Od brzkého mládí tak musela čelit drsné šikaně i ze strany samotné královny, její tety.

Polibek stínů se svým příběhem a zpracováním řadí mezi typické urban fantasy, silně šmrncnuté erotikou, která je pro Laurell Hamilton tak typická. Fanoušci Anity Blake tak nebudou vyvedeni z míry, pro nováčky to může být překvapením. Hamilton má ale svůj osvědčený styl, který uplatňuje v každé její knize. Proto není erotika v příběhu vynucená a odvádějící, ale je její součástí. V této sérii je to také podstatnou součástí.

Při rozboru hlavní hrdinky, Merry Gentry, se neubráním srovnání se slavnou Anitou Blake. Merry je na jednu stranu úplně jiná, na druhou je stejná. Stejně jako Anita se její živobytí odráží na detektivní činnosti. Nebudí ale mrtvé, ani neloví upíry. Oproti Anitě je na první pohled popsána jako dokonalá a krásná, bez výrazných magických schopností. Ty se ale v průběhu děje podstatně rozvinou. Na rozdíl od slavné lovkyni upírů není Merry uťáplá co se týče sexu. Naopak, jako sidhe si ho ráda dopřává a to často. V problémových situacích volí radši diplomacii než pěsti. A pokud je to nutné, popřípadě nezbytné, řešení hledá v posteli.

Bylo už zmíněno, že v knize mají lechtivé scény podstatnou roli. Autorka na nich vystavěla celý příběh. Jeho prostřednictvým seznamuje čtenáře se svým novým světem, který je na první pohled trochu komplikovaný a překombinovaný. Merryina minulost je složitá a sama hrdinka ji odkrývá jen po malých částech. Úvodní detektivní zápletka tak děj jen rozvíjí, ale nehraje v něm tu hlavní roli. Díky němu se ale rozjede celá škála událostí, která dějem pořádně rozhýbou.

Kromě Merry se do popředí dostává i spousta dalších postav, kteří hrají významnou roli v Merryině životě. Ať už se jedná o bývalého milence, neoblíbenou tetu královnu a další. Celkově je Polibek stínů velmi zajímavá a chvílemi i odpočinková četba. Hororově laděná atmosféra se střídá s tou lechtivější, zajímavé scény střídají akci a napětí. Chybí jen více rozvinutý děj a propracovanější zápletka. Jedná se ale o úvodní díl rozsáhlé série, takže si snad autorka to lepší nechává na další díly.

Děkuji nakladatelství Epocha za poskytnutí recenzního výtisku.
Zdroje: obálka