Shrnutí prvního půlroku | Co se mi líbilo, co mě donutilo plakat, co mě zklamalo...

července 14, 2014

Dlouho jsem se neozvala s žádným pořádným článkem. Na blogu teď vládnou fotografie do Photo Book Challenge, a tak jsem se nechala inspirovat blogem Little Ramblings a sepsala jsem shrnující článek o knihách, které jsem přečetla v prvním půl roce.

Nejlepší čtení
Měsíční kroniky - Marissa Meyer
Tady budu za jedno s Little Ramblings. Série Měsíční kroniky je totiž vážně skvělá a taky dosti návyková. Všechny tři dosud vydané díly jsem zhltla ani nevím jak. Dystopií tu bylo už hodně, ale tohle mě chvílemi zvedalo ze židle. Spojit pohádkové postavy se světem daleké budoucnosti je naprosto geniální nápad. Marissa Meyer ale neměla jen geniální myšlenku, geniálně to i zpracovala a napsala. Takže pokud jste o tuhle sérii ještě nezavadili, tak šup šup.

Největší překvapení
Volání netvora - Patrick Ness
Od Volání netvora jsem čekala asi ledasco, ale tohle ne. Ani jsem vlastně nevěděla, o čem kniha je. Jen že ji napsal Patrick Ness, autor skvělé trilogie Chaos. Takže jsem po knize s nádhernými ilustracemi šáhla a dostala jsem totální emoční rozklad. Ta kniha mě zasáhla až neskutečně a přitom se jedná o hodně útlou knihu, kde prakticky půlku knihy zabírají černobílé kresby. Kolikrát ale stačí jen trocha slov a dokáže to člověka porazit. Plakala jsem a to hodně, ale klidně si to zopakuju.

Nejlepší pokračování
Bubny podzimu - Diana Gabaldon
Máte rádi historické romány? A co tahle romány, které mají nejen silný příběh, ale i hrdiny, za které by jste se sami dokázali bít. Taková je série Cizinka od Diany Gabaldon. Bubny podzimu jsou již čtvrté pokračování a i když má kniha nějakých 1100 stran, četla se rychle, skvěle a byla strhující a zábavná. Celkově si série drží hodně vysokou laťku a i přes velkou slovní zásobu autorky ji považuji za jednu z nejlepších sérií, kterou jsem četla.

Nejlepší skrytý poklad
Zlodějka knih - Markus Zusak
Nebýt filmového zpracování, tak bych se ke zlodějce asi jen tak nedostala. Slyšela jsem o ní, ale nehrnula jsem se do toho. A jaká chyba to byla! Ta kniha je fakt poklad. A vypráví o jedné z mých vášní. O knihách. O lásce k psanému slovu. A nejen o tom. Řeší závažná témata. Řeší válku, smrt a ztrátu. A to všechno prostřednictvím malé holčičky, kterou jsem obdivovala od první stránky.

Nejlepší new adult
Bez naděje - Colleen Hoover
New adult nebo taky young adult moc nečtu a když se do toho dám, tak potřebuju hodně velké doporučení. Bez naděje takové určitě mělo a i když jsem si ze začátku myslela, že mě nečeká nic nového, tak jsem se zmílila. Kniha totiž v sobě má něco, co mě chvílema až psychicky deptalo a já  jsem měla potřebu hlavní hrdinku sama ochraňovat. V příběhu se řeší hodně vážná témata, o kterých se většinou ani nemluví a které dokážou člověku způsobit jizvy na duši. Už z toho důvodu by tato kniha neměla zůstat bez povšimnutí.

Největší objev
Throne of Glass - Sarah J. Maas
Zatím jednoznačně největší objev. Kniha si nese přízvisko mix Hunger Games a Game of Thrones. Nechtělo se mi ze začátku věřit, že něco takového existuje. A jaká kniha nakonec byla? Ano, byl to takový mix, ale já sama nevím, k čemu bych knihu přirovnala. Hlavní ale je, že jak celá zápletka, vymyšlený svět a hlavní hrdinové mě bavili od začátku do konce. Příběh není jen drsný, je ale i zábavný a hlavní hrdinka Celaena se představila, jako jeden z nejzajímavějších charakterů vůbec.

Největší rozruch pro nic
Hon - Andrew Fukuda
Od Honu jsem asi čekala hodně. Když ono se ale okolo knihy točilo tolik chvále a všichni se na ni těšili. Bohužel mě kniha ve větší míře zklamala. Nepřinesla nic nového, spíše jen zvláštní a ne moc propracovaný příběh a hrdinu, o kterém jsem si nemohla ani uděla obrázek, protože se choval jinak, než jaký ve skutečnosti byl. Celkově se v knize vyskytovalo více divnosti než věcí, které by mě zaujali a něčím překvapili. Možná snad jen ten konec, ale to bylo tak všechno. Pokračování si možná přečtu, ale nehrnu se do něj.

Silný potenciál
Pátá vlna - Rick Yancey
Pátá vlna u nás moc slávy nesklidila. Když vyšla, ozývali se většinou průměrné ohlasy a hodnocení šlo spíše dolů než nahoru. Naneštěstí patřím ale mezi divná stvoření, protože mě kniha bavila a to doslova od začátku. Hltala jsem nejvíce pasáže hrdinky Cassie, a hlavně mě dostala celá ta věc ohledně Páté vlny a jak to mě autor vymyšlené. U mě kniha teda neztratila nic na své skvělosti a doufám, že pokračování bude ještě lepší.
Pokračování! Teď hned!
Kostičas - Samantha Shannon
Okolo Kostičasu se toho napovídalo už hodně a "bohužel" patřím k těm, které kniha uhranula. A nejen kniha, která má fakt nádhernou obálku. Ale ten příběh! Už dlouho jsem nebyla zmatená ze začátku příběhu jako v Kostičasu a to mě nutilo knihu číst dál a dál a dál. No prostě až do konce. Ten příběh je tak promyšlený, tak komplikovaný, tak prošpikovaný cizími pojmy, že z toho může někomu hlava třeštit. Je to ale tak zajímavé a čtivé a hlavně to baví. 

You Might Also Like

7 komentářů

  1. A ja se stydim, ze jsem jeste ani jednu z nich necetla!

    OdpovědětVymazat
  2. Super výběr, s Kostičasem naprosto souhlasím. Koukám, že nutně potřebuji volání netvora, Pátou vlnu a Throne of glass :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé kousky. :) I já s Kostičasem souhlasím. :D Jinak bych si už konečně měla někdy přečíst Měsíční kroniky. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné shrnutí, ale četla jsem snad jen Zlodějknu knih. Překvapuje mě ten Fukuda, taky jsem četla jen pozitivní ohlasy...

    OdpovědětVymazat
  5. Já četla jen Kostičas a souhlasím s tím, že hned musí být pokračování! To čekání je hrozné! Potom tam máš spoustu knih, které si chci přečíst, tak snad se k nim dostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Scarlet mě trochu zklamala, ale i tak se Měsíční kroniky řadí mezi mé nejoblíbenější série. Bez naděje si chci hodně dlouho přečíst a doufám, že se mi to o prázdninách podaří :)

    OdpovědětVymazat