Knižní shrnutí - Duben 2014

května 06, 2014

Duben je už za námi a jak jsem psala v minulém shrnutí, času mám teď pomálu. To se odrazilo i na množství knih, které jsem přečetla. Tentokrát jich je pouze 9. Stejně je to i s knihami, které jsem si v dubnu pořídila. Držím se svého zákazu a zvládla jsem si v dubnu nekoupit žádnou knihu. Vůbec nechápu, jak jsem to dokázala vydržet. Přesto se u mě ale pár knih objevilo - na recenzi a jako dárek. 

Kromě čtení, recenzování a článků věnovaných sérii Divergence jsem se v dubnu poprvé zúčastnila na knižním srazu a to v Brně. Sraz pořádala Rodaw z Knihánkova a kompletní článek o tom, jak se mi tam líbilo, najdete zde. V květnu ale také nebude nouze o zajímavé akce. Tou hlavní a určitě všude zmíněnou je knižní veletrh v Praze. Takže je velká pravděpodobnost, že se tam s někým uvidím. A teď ke knihám, které jsem v dubnu přečetla.

První knihy, které jsem se snažila v dubnu přečíst, jsou druhý a třetí díl série Les rukou a zubů. Tato zombie dystopická série je určitě zajímavě zpracovaná a z celé trilogie se mi nejvíce líbil asi díl druhý - Vlny zmítané smrtí.
Autorka Carrie Ryan opravdu zajímavě zpracovala tuhle tématiku a originální je, že každý díl se odehrává na jiném místě a hlavní hrdinka je vždycky jiná. Nakonec se ale tyhle tři příběhy spojí ve Tmě a prázdnotě dojdou svému závěru. 

Duben se taky nesl ve znamení série Divergence. Protože vyšel poslední závěrečný díl trilogie Aliance, tak jsem si k té příležitosti znovu přečetla první dva díly, abych si oživila děj. Jak Divergence, tak i Rezistence se četli snad ještě lépe jak napoprvé. Zmíněné filmové zpracování pak hodnotím velmi kladně a považuji ho za povedené a věrné knižní předloze. Proč na film zajít, najdete v jednom tématickém článku.



Další knihou nebude nic jiného než zmíněná Aliance. Tuto knihu jsem přečetla s menšími pauzami za necelých pět hodin. Byl to opravdu fofr, protože jsem byla zvědavá na ukončení série. A bylo to opravdu zajímavé zakončení.
Už dlouho jsem se taky chystala na sérii Zaklínače. První díl Poslední přání je zatím jen sérií několika krátkých povídek, ale povídek zajímavých. Kniha se četla opravdu lehce a svět vytvořený Andrzejem Sapkowski mě hodně zaujal a těším se na další díly.


George R. R. Martin mě svojí sérií Píseň ledu a ohně asi uhranul, protože od té doby sháním a postupně dokupuji jeho další knihy. Ledový drak je ale úplně něco jiného, než bych čekala. Je to hlavně dětská pohádka, ale zajímavě zpracovaná.
Nepřítele mého nepřítele není potřeba zmiňovat, protože tohle byla povinnost si přečíst. První díl série Bavettovi mě hodně bavil a četl se tak dobře, až se mi nechtělo věřit, že je to dílo české autorky. Určitě doporučuji.


Poslední knihou je pak kupodivu kniha, kterou jsem přečetla mezi prvními v měsíci dubnu. Bohužel mě Hon tak moc neuchvátil, jako některé. Myšlenka je to opravdu zajímavá i dobře zpracovaná, ale nějak jsem se do té knihy nedokázala vžít. Navíc mě asi dosti iritovalo překládání jmen do češtiny.







A na závěr článku přikládám ještě fotky knih, které jsem dostala, či dostala na recenzi:




You Might Also Like

4 komentářů

  1. Páni .. přečetla jsi toho hodně :) velmi pěkné knihy :))

    OdpovědětVymazat
  2. 9 knih a to že je málo? :D U mě je pomalu rekord, když jich přečtu 6 :-D Ach jo, čtu fakt pomalu, mám z toho depku :D:D
    A Aliance za 5 hodin? Wow, další důkaz toho, že čtu fakt pomalu :D
    Super článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na Divergenci se určitě chystám, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat