#divergentniduben | #1 Divergence

dubna 25, 2014

Český název: Divergence
Originální název: Divergent
Autor: Veronica Roth
Série: Divergence 1
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo

Měsíc duben je ve znamení knižní série Divergence, no a nebyla bych to já, abych si čtení nechala na poslední chvíli. Jelikož ale k Divergenci, prvnímu dílu série, recenzi na blogu už mám, napíšu jen shrnující článek o druhém čtení.

Se čtením jsem začala 21. května, ale jelikož jsem druhý den ráno brzo vstávala na brigádu, tak jsem si přečetla jen prvních 50 stran. Musím říci, že se mi po druhé Divergence čte jinak, o něco rychleji. Je to nejspíš tím, že už vím, co mě čeká a nemusím se seznamovat s dystopickým světem. 

Čtyřka mi položí ruku na záda: "Vítej v Neohroženosti."

V průběhu druhého čtecího dne jsem se dostala asi do dvou třetin knihy a opravdu si ji užívám. Není to sice nejdokonalejší dystopie. Četla jsem možná i lepší, ale i tak patří k povedeným. Při druhém čtení jsem si začala všímat spousty věcí, které mi při prvním unikali. Navíc jsem i slušně pozapomněla děj. Je to už ale skoro dva roky, co jsem knihu četla poprvé.

Věříme v obyčejné statečné činy, v odvahu, jež člověka přiměje postavit se za druhého.

Co se týče postav, mám nejradši Tris. Asi jako každý. Ze začátku obyčejná, ale pak průbojná a drsná. Její vývoj se mi v knize hodně líbil a nebyl ani nijak uspěchaný. A i když Tris patřila k docela nudné frakci, ukáže se, že ve skrytu duše je jiná, zajímavá a zábavná. Oproti tomu Čtyřka si moje sympatie získával postupně a spíše až ke konci knihy. Ze začátku se mi zdál hodně nepřístupný, prostě takový prudič, ale pak se začal jeho charakter více projevovat a začal na sebe více strhávat moji pozornost.

Dotknu se klíční kosti a naznačím směr, kudy poletí - k srdci. Jeden za každého člena rodiny, kterého jsem opustila.

Spousta akce, napětí a velmi zajímavě vymýšlený svět. K tomu patří i rivalita, pěstní souboje, tajemství a pohledný trenér. V Divergenci si najdete od každého něco. A navíc se hrozně dobře a rychle čte. Pokračování s názvem Rezistence je už pak o něco jiné. Ke druhému dílu se nejspíš dostanu až na konci týdne a co se týče třetího a posledního dílu, tak na ten si budu muset chvíli počkat. Držím se totiž svého předsevzetí a do knižního veletrhu si nekoupím žádnou knihu.

Čteno poprvé: 25. května 2012
Čteno podruhé: 24. dubna 2014
Hodnocení před re-readingem: 4/5
Hodnocení po re-readingu: 4/5
Recenze: Zde

You Might Also Like

0 komentářů