Recenze: Fantastická zvířata a kde je najít

Český název: Fantastická zvířata a kde je najít Originální název: Fantastic Beasts and Where to Find Them Autor: J.K. Rowling Poč...

Český název: Fantastická zvířata a kde je najít
Originální název: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Autor: J.K. Rowling
Počet stran: 70
Nakladatelství: Albatros

Anotace: Alespoň jeden výtisk knihy Fantastická zvířata a kde je najít vlastní téměř každá kouzelnická domácnost v celé zemi. Nyní, po omezenou dobu, mají i mudlové příležitost zjistit, kde žije pětinoh, čím se živí kluběnka a proč není dobrý nápad nechávat za dveřmi mléko pro bodloše.
Výtěžek z prodeje této knihy je věnován nadaci Comic Relief, což znamená, že srpce a svrčky, které za ni zaplatíte, dokážou kouzla, jakých není schopen žádný čaroděj. Máte-li pocit, že to není dostatečně dobrý důvod k tomu, abyste se rozloučili se svými penězi, mohu jen doufat, že až kolem vás půjde nějaký kouzelník v okamžiku, kdy na vás zaútočí mantichora, bude ochotnější než vy.
Albus Brumbál

Fantastická zvířata a kde je najít patří mezi trojice knížek, které doplňují kouzelnický svět Harryho Pottera. Stejně jako Bajky a Famfrpál i tato kniha má poměrně málo stránek. Jsou to ale stránky doslova nabité informacemi. Fantastická zvířata je něco jako encyklopedie, popisující několik desítek nejčastěji se vyskytujících podivuhodných zvířat ve světě kouzel. Můžeme se například dozvědět informace o všech druhách draků nebo jak nebezpečný je bazilišek. Kromě podrobného popisu zvířat a místa jejich obvyklého pobytu je knížka doplněna úvodem samotného autora Mloka Seamandera a jelikož se jedná o samotný výtisk patřící Harrymu Potterovi, najdeme v knize spoustu vepsaných vtipných poznámek.

Jak jsem psala u knihy Famfrpál v průběhu věků, i tato knížka je doslova jen pro skalní fanoušky série Harry Potter. Najdou v ní totiž spoustu nových informací o tvorech, s kterými jsme se v sérii mohli setkat. Kromě nich jsou ale v knize zahrnuta stvoření, která byla třeba jen lehce zmíněna a nebo v sérii vůbec nevystupovala. U každé bytosti najdete označení, jak moc nebezpečná je a kromě stručné charakteristiky a místa výskytu najdete u některých stvoření i grafické vyobrazení.

Útlá knížečka je čtení na jednu maximálně dvě hodinky. Oproti Famfrpálu v průběhu věků mi ale nepřišla tak čtivá a zajímavá. Důvod byl nejspíš ten, že celá kniha se skládala jen z popisu jednotlivých tvorů, kdežto ve Famfrpálu jsme měli celou historii a původ vzniku hry na košťatech. Spousta fanoušků ji ale určitě náležitě ocení. A zajímavost na závěr - podle této knížky má vzniknout další Potterovský film, který by měl mít nejspíš premiéru v roce 2015. A stejně jako Famfrpál a Bajky, tak i z této knihy šel výtěžek na charitu.

Možná vás zaujme také