Blogy, které stojí za to číst (stalkovat)

prosince 02, 2013

S knižními blogy se v posledních letech doslova roztrh pytel. Ale opravdu. Přestávám už mít docela přehled, kde co kde je a co je vlastně novýho. Na mém osobním facebooku jsem fanoušek už tolika blogů a stránek, že se v tom ztrácím. Musela jsem si proto vytvořit speciální seznam, abych měla přehled, o čem všem současní knihomolové píšou. Mám ale pár svých oblíbených, které navštěvuju téměř každodenně. A právě tímto článkem chci na ně upozornit a získat jim více popularity, protože opravdu stojí za to!

Recenze, recenze a zase recenze

Blogy jsem začínala číst kvůli recenzím. Stejně jako u filmů si ráda přečtu názory i na knihy. Mám ráda kvalitní recenze a klidně i dlouhé, ráda si počtu. Na blogách většinou převažuje young adult literatura. Myslím, že mezi nejlepší recenzenty patří například Laurdes. Tato mladá slečna píše opravdu zajímavě a ve svých článcích vystihuje to nejpodstatnější. Navíc se kolikrát u jejích recenzí od srdce zasměju. Dále bych vyzdvihla tolik oblíbené Knižní doupě. Určitě nebudu přehánět, ale jestli je nějaký blog či web, který se stal vzorem pro ostatní, tak je to určitě Knižní doupě.

Angličtina je ale také krásný jazyk

Čtete v cizích jazycích? Jestli jo, tak máte můj velký obdiv. Angličtina mě vždycky bavila, ale co jsem na vysoké, kde nemáme jazyky povinné, tak jsem zůstala už jen u sledování filmů s titulkama. Cizí jazyk přitom otvírá čtenáři mnohem větší svět a setká se s knihami, které u nás třeba nikdy nevyjdou. Mezi blogery je pár takových, které v angličtině čtou. Nejvíce bych vyzvedla tyto dva - Kath's world of books a My books - My loves.

O knihách píší i kluci

Zatím jsem vychvalovala jen samé holčičí blogy, ale co kluci? Čtou? No jasně a kolikrát u nich najdu velkou inspiraci. Kluci se totiž více zaměřují na drsnější fantasy knihy nebo sci-fi a to opravdu u holek vidíte jen málokde. V poslední době jsem si oblíbila hned dva blogy. Díky společné lásce k Terrymu Goodindovi jsem začala číst Magician's Book a díky Pánu prstenů a Písni ledu a ohně zase Live fantasy life. Zmínila bych ještě jeden, velmi originální blog, který není jen o nadpřirozenu - Schefikův Blog.

Videa, videa, videa

V naší malé zemičce začíná být populární i točení videí. Videa recenzí, videa knižních novinek, týdny s knížkou, měsíční chvástačky. Zbožňuju videa, takže jestli chcete, abych si vás oblíbila, točte videa. XD Kromě už zmíněných blogů jako je Laurdes, Kath nebo My boooks - My loves, najdete i videa v Knihánkově. Videa Rodaw jsou naprosto bezkonkureční - originální, výstižná, veselá a člověka opravdu pobaví a navodí mu dobrou náladu. 

Kdy to vyjde?

Každýho určitě zajímá, kdy vyjde jeho očekávaná kniha a co vlastně jednotlivá nakladatelství přípravují. Nikomu se ale nechce proklikávat miliony a miliony stránek. Proto je lepší, mít to všechno pohromadě. Proto když hledám, kdy si mám koupit nového Goodkinda nebo co nového vydá CooBoo, jdu sem: Cukrblik blog a Obsidian Butterfly.

Tohle je opravdu hodně osekaný seznam. Těch blogů, které sleduji, je mnohem, mnohem více. Myslím si ale, že tyhle jsou něčím výjimečné a proto stojí za zmínku. A co vy? Jaké máte oblíbené blogy a proč je vlastně čtete? Kvůli recenzím? Nebo že mají zajímavá videa?

You Might Also Like

7 komentářů

  1. juuuuuuu děkujuu vždy potěší když vím že se ke mně někdo vrací :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvěle zpracováno :) Většinu těchto blogů pravidelně navštěvuji :)

    OdpovědětVymazat
  3. Většinu znám, ale pár je blogů jsem ještě snad nikdy nenavštívila (Stydím se) určitě se mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch blogů je ještě více, ale tyhle jsou zatím ty top a mrkni se, třeba ti přinesou něco novýho. ;)

      Vymazat
  4. Pěkný seznam, všechny zmíněné blogy znám a pravidelně navštěvuji :)

    OdpovědětVymazat