Recenze: Radiant

listopadu 28, 2013

Originální název: Radiant
Autor: Cynthia Hand
Série: Nadpozemská 2,5
Počet stran: 94
Nakladatelství: HarperTeen

Anotace: Clara se zoufale potřebuje dostat pryč - od vzpomínek, které ji ve Wyomingu dohánějí a vizí z budoucnosti, kterým není schopna čelit - a strávit léto v Itálii se svou nejlepší kamarádkou Angelou se zdá perfektním únikem…
Tak dlouho, jak si pamatuje, jí Angela říkala, že je láska nebezpečná a musí si před ní chránit srdce. Ale když před dvěma lety potkala v Itálii záhadného kluka, byla rozhodnutá být s ním, ať to stojí, co chce.
V knize se střídají pohledy Angely a Clary, jedná se o zářivé vylíčení nezapomenutelného léta, které zkouší jejich přátelství a změní jejich životy navždy.

Radiant je krátká povídka doplňující děj série Nadpozemská. Dějově se odehrává po druhém dílu a vypráví o letních prázdninách Clary a Angely. Clara a Angela si užívají letního sluníčka u Angeliných příbuzných v Itálii a prozkoumávájí zdejší architekturu a památky. Všechno probíhá docela v poklidu, Clara bývá sice dosti smutná kvůli Tuckerovi, ale s blížím se nástupem na vysokou školu doufá, že začne novou etapu svého života. Letní klid pak ale naruší podivný cizinec, z kterého se vyklube Angelin bývalý přítel a anděl v jednom.

Problémem těchto krátkých povídek je to, že se špatně hodnotí a hlavně rychle utečou. Povětšinou nemají více jako sto stran a děj hlavních knih moc nerozšiřují. Spíše se zaměřují na určitou událost, která byla v hlavním ději zmíněna, ale nerozvedena. Pro někoho tak může být zbytečné číst tyto krátké vsuvky, někoho ale potěší a častokrát si tím čtenáří zkrátí čekání na další díl.

Povídka je vyprávěna ze dvou pohledů - Angely a Clary. Radiant čtenáře více seznamuje s Angeliným přítelem, o kterém se několikrát zmínila. Jejich první setkání, vyvíjející se vztah a důvod proč se odloučili. Když se s ním pak znovu sejde, je rozhodnutá s ním zůstat napořád. A také ho chce seznámit s Clarou. Z pohledu Clary se ale dozvíme, že s Angeliným podivným přítelem nesouhlasí a myslí si, že má navíc.

Radiant je opravdu nenáročná a průměrná povídka, která neurazí. Samostatně fungovat nemůže, proto je nutné mít načtené první dva díly série Nadpozemské. Fanoušky této série ale určitě potěší. Nový pohled na jejich oblíbený andělský svět jim více přiblíží pocity obou hrdinek a připraví je na blížící se finále.